
Árat emel és csökkenti a csomagolások méretét a Nestlé
A Nestlé áremelésekkel és kisebb csomagolással veszi fel a harcot a kávébabárak emelkedésével. Amellett a Nescafé és Nespresso gyártója az oldódó és kapszulás kávék felé is terjeszkedik – mondta David Rennie, a svájci cég kávémárkákért felelős vezetője a vállalat keddi tőkepiaci napján.

Távolról sem vagyunk immunisak a kávé árára
– emelte ki Rennie.
A Nestlé 2022 óta eddig két áremelést hajtott végre – hangsúlyozta, hozzátéve: a vállalat számára előnyös, hogy termékportfóliójában szerepel az instant kávé is, ezért kevésbé függ a pörkölt és őrölt kávétól, mint néhány versenytársa.
A vállalat azt reméli, hogy több fogyasztót vonz majd azáltal, hogy különböző kiszerelési méreteket, például egyadagos keverékeket és utántöltőket is kínál különböző árfekvésekben.
A Nestlé új technológiája a szóvivő szerint azt is lehetővé teszi, hogy a kávébabból több kávét nyerjen ki a minőség romlása nélkül.
A kávé ára idén vészesen megugrott, miután két legfőbb termőhelyén, Brazíliában és Vietnámban is aggodalmat keltett a zord időjárás. Az arabica fajta határidős jegyzése idén mintegy 50 százalékkal ugrott meg, míg az instant kávéhoz felhasznált robusta határidős árai nagyjából 65 százalékkal lőttek ki.
A több mint egy éve tartó, várakozásoktól elmaradó működés és a régóta hivatalban lévő vezérigazgató leváltása után a Nestlé most megpróbálja bővíteni befektetéseit a márkáiba, miközben a nyereségesség megóvása érdekében csökkenti a költségeket is. A Bloomberg szerint a befektetői bizalom visszanyerése azon múlik, hogy sikerül-e mielőbb helyreállítania az egyensúlyt.
Kedden a vállalat azt is közölte, hogy 2027-ig további 2,5 milliárd svájci frank költségcsökkentést hajt végre. Anna Manz pénzügyi igazgató szerint a késedelmes alkalmazkodás miatt a kávé- és a kakaóbeszerzés növekvő költségei egy ideig „darabosan” változó árrést eredményeznek majd.



