Az AutoWallis csoport tavaly 398 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben EBITDA-eredménye 20,2 milliárd forintra bővült. Az értékesítés motorja a kiskereskedelem volt, míg a csoport összesített teljesítményére, az értékesítési árrésre kedvezőtlenül hatottak az idén hatályba lépő EU-s emissziós szabályok miatt a múlt évben értékesített akciós készletek. A pesti tőzsde autós társasága 2025-ben folytatja növekedési stratégiájának megvalósítását, vizsgálja a régiós akvizíciós és üzletfejlesztési lehetőségeket, valamint a korábbi tranzakciókban rejlő bővülési és szinergialehetőségek kiaknázását.
Az AutoWallis csoport 9 százalékkal, 398 milliárd forintra növelte árbevételét 2024-ben, miközben az értékesített járművek száma 8 százalékkal, 48 386 darabra emelkedett. A csoport növekvő regionális szerepét és működésének diverzifikáltságát mutatja, hogy tavalyi árbevételének már több mint 60 százaléka külföldről származott, melyet idén akár 10 százalékponttal tovább növelhetnek a tavaly még csak tört évben belépett új külföldi piacok. A korábbi évekhez képest a kereskedelemre vonatkozó egyszeri hatások jellemzően kiegyenlítődtek, az értékesítés egyenletesebben oszlott el 2023-hoz képest.
A kelet-közép-európai régió 16 országában működő, 27 márkát képviselő integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató értékesítését elsősorban a kiskereskedelem hajtotta, míg a vállalat EBITDA-eredménye, főként a mobilitási szolgáltatások növekedésének köszönhetően kismértékben (2 százalékkal), 20,2 milliárd forintra bővült.
A társaság adózott eredménye ugyanakkor 29 százalékkal, 6,98 milliárd forintra csökkent, ami egy részvényre vetítve 12,8 forint.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az eredmény értékelésekor elmondta, hogy az árbevétel, az EBITDA és az egy részvényre jutó eredmény 2024-ben megfelelt vagy jobb volt, mint a vállalatot elemző Concorde, MBH Befektetési Bank és OTP legfrissebb várakozásai. A piaci folyamatokat értékelve kiemelte, hogy az EU-s piacokon 0,8 százalékkal, a csoport meghatározó piacain 4–14 százalék között, átlagosan 7 százalékkal növekedett a regisztrált új személyautók száma 2024-ben az előző évhez képest. A számok azt mutatják, hogy a régió jelentős része növekedési pályára állt, csökkenő infláció és lassan meginduló gazdasági növekedés mellett.
A vezérigazgató kifejtette, hogy 2024-ben a régió piaca stabil növekedést mutatott, ugyanakkor az előző évekhez képest megnövekedett gyártási kapacitások és bizonyos piacokon az ügyfélszerződési ütem lassulása miatt emelkedtek a márkakereskedői és importőri készletek, amire a piaci szereplők időszakonként jelentős árkedvezményekkel és különféle egyéb akciókkal reagáltak. Ormosy Gábor kiemelte, hogy az autógyártókat érintő kihívások (CAFE – Clean Air for Europe szabályozás miatti szén-dioxid-kvóták szigorodása, elektrifikáció átmeneti problémái), kedvezőtlenül hatottak az iparági árrésekre, és a forint év végi gyengülése is átmenetileg kedvezőtlenül érintette a cégcsoportot.
A kilátásokkal kapcsolatban az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy a finanszírozási lehetőségek javuló tendenciája az autópiaci keresletre kedvező hatással van, ami az új és használt gépkocsik piacát tovább élénkítheti a következő időszakban, különösen az AutoWallis működési régiójában, ahol a nyugat-európai országokhoz képest nagyobb a piacnövekedési potenciál. Ormosy Gábor hozzátette, hogy 2025-ben is folytatják a növekedési stratégia megvalósítását, így vizsgálják a további akvizíciós és üzletfejlesztési lehetőségeket, valamint a korábbi tranzakciókban rejlő növekedési és a hatékonyságot tovább javító szinergialehetőségek kiaknázását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.