A lehető legjobbkor érkező nyugtatóként hatott az amerikai tőkepiacra a keddi tőzsdenyitás előtt a GE Aerospace Electric önbizalomtól duzzadó éves előrejelzése, amely a növekvő kereslet és a javuló költségkontroll nyomán megerősítette a légiipari cég korábban közzétett várakozásait.
Eszerint a világ legnagyobb sugárhajtómű-gyártójánál továbbra is a tisztított bevétel több mint 10 százalékos növekedésével számolnak idén a tavaly bázishoz mérten, az üzemi eredmény 7,8–8,2 milliárd dollár közé, míg az egy részvényre jutó nettó profit (EPS) 5,1–5,45 dollár közé esik, a szabad készpénz áramlása pedig 6,3–6,8 milliárd dollár között alakulhat.
A derűlátó hozzáállás már csak azért is meglepő, hiszen az amerikai légitársaságok, vagyis a GE sugárhajtóművekkel foglalkozó üzletágának kulcsfontosságú közvetett megrendelői a közelmúltban sorra jelentették be repülő kapacitásuk csökkentését, miután pénzügyi kilátásaikat beárnyékolja a változékony kereskedelempolitika.
Eközben veszélybe kerülhetett a Boeing és az Airbus ellátási lánca is az emelkedő amerikai vámtételek miatt.
Az első negyedéves korrigált eredmény amúgy 1,49 dollár volt részvényenként, szemben a Bloomberg elemzői konszenzusában becsült 1,27 dollárral. Az árbevétel 9 milliárd dollár volt, megfelelt az elemzői becsléseknek.
A GE Aerospace részvényei 1,1 százalékkal estek a New York-i tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben. A részvények a hétfői zárásig mintegy 6,9 százalékkal erősödtek idén, szemben az S&P 500 index 12 százalékos csökkenésével.
A szintén légiipari s amellett védelmiipari tevékenységet űző Northrop Grumman az elemzők által vártnál alacsonyabb első negyedévi nyereségről számolt be, és csökkentette éves eredménykilátásait is, mivel
A vállalat 600 millió dollárral csökkentette éves üzemi eredményének előrejelzését. Az egy részvényre jutó korrigált nyereség pedig vélhetően csupán 24,95–25,35 dollár között lesz, szemben a korábbi 27,85–28,85 dolláros becsléssel.
A Northrop-részvények 8,8 százalékkal estek az amerikai tőzsdenyitás előtt.
Bezzeg az egyebek között az F–35-ös harci gépeket gyártó Lockheed Martin szintén kedden publikált 2,4 milliárd dolláros üzemi nyereségével, 7,28 dolláros EPS-ével és 18 milliárd dolláros árbevételével valósággal szétzúzta a piaci várakozásokat, hiszen a Wall Streeten csupán 2,1 milliárd dolláros működési nyereséget, 6,34 dolláros részvényenkénti eredményt és 17,8 milliárd dolláros forgalmat vártak a FactSet adatai szerint.
Egy évvel ezelőtt a Lockheed még csak 2 milliárd dolláros üzemi nyereségről és 6,33 dolláros részvényenkénti nyereségről jelentett, 17,2 milliárd dolláros árbevétel mellett.
A vártnál jóval erőteljesebb növekedést főként a rakéták és a a precíziós tüzelőrendszerek szegmense hajtotta, amelynek bevétele 13 százalékkal, 3,37 milliárd dollárra nőtt.
A teljes évre a vállalat nagyjából az elemzői várakozásokkal összhangban 27–27,3 dollár közötti EPS-t vár 73,75–74,75 milliárd dolláros bevétel mellett.
A Lockheed Martin rendelésállománya 173 milliárd dollárra bővült, ami a kétéves forgalmát is meghaladja. A vállalat a negyedév során 1,5 milliárd dollárt juttatott vissza részvényeseinek osztalék és részvény-visszavásárlás formájában.
A repülőgép-gyártó részvényei piacnyitás előtt 3,4 százalékkal, 474 dollárra lőttek ki.
Az amerikai tőzsdeindexek nem sokkal a Wall Street-i becsengetés előtt nagyjából 0,7-0,8 százalékos pluszban voltak, amiben közrejátszhattak a vártnál jobb gyorsjelentések legalábbis a GE Aerospace és a Lockheed Martin esetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.