BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Gazdag évet vár a Hilton, sok-sok foglalással

Mégsem olyan tragikus a helyzet Amerikában. A Hilton Worldwide megemelte idei profitcélját, Donald Trump vámtarifái kevésbé fekszik meg az utazási piacot, mint ahogy azt korábban vélték.

Megemelte idei évre szóló nyereség-előrejelzését az amerikai Hilton Worldwide, mivel a szállodalánc arra számít, hogy az Egyesült Államokban márciusban és áprilisban bekövetkezett hirtelen visszaesés után a belföldi utazási kereslet teljes körűen helyreáll – közölte a vállalat a héten.

Hilton
A Hilton Doha Katarban / Fotó: AFP

Stabilizálódott az amerikai utazási piac

Az amerikai szállodai foglalások tavasszal valóban visszaestek, miután Donald Trump amerikai elnök drasztikus vámemelései recessziós aggodalmakat keltettek, s ezért az utazóközönség visszafogta kiadásait.

Néhány utazási iroda azonban nemrég jelezte, hogy a kereslet az Egyesült Államokban annak ellenére stabilizálódott, hogy a kanadai és európai turisták Trump új kereskedelempolitikája miatt valóban ritkábban utaznak az Egyesült Államokba.

Július elején a Delta Air Lines légitársaság közölte például, hogy a foglalások stabilizálódtak, ugyanakkor még mindig alacsonyabb szinten állnak, mint ahogy azt az év elején becsülte.

A United Airlines vezérigazgatója, Scott Kirby is hasonlóan értékelte a napokban a helyzetet, mondván, a kereslet stabilizálódása dacára a légitársaság az első fél évben körülbelül 5 százalékponttal gyengébb eredményt ért el, mint ahogy azt eredetileg feltételezték.

Az utazási kereslet vártnál lassabb fellendülése hatással volt a Hilton második negyedévi szobabevételeire is az Egyesült Államokban, amelyek 1,5 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához mérten.

Szép profitot vár a Hilton

A Hilton azonban továbbra is bízik a további javulásban.

Úgy véljük, hogy az amerikai gazdaság középtávon gyors növekedésre képes, ami felgyorsíthatja az utazási kereslet erősödését is

– emelte ki Christopher Nassetta, a Hilton vezérigazgatója.

A székhelyét a virginiai McLeanben fenntartó vállalat most már az egész éves egy részvényre jutó korrigált nyereségét (EPS) 7,83 és 8 dollár közöttire becsüli, szemben a korábbi 7,76 és 7,94 dollár közötti előrejelzéssel.

A Waldorf Astoria anyavállalataként is ismert Hilton Worldwide a második negyedévben 2,2 dolláros korrigált EPS-t termelt, meghaladva az LSEG 2,04 dolláros elemzői konszenzusát.

A június 30-ával véget ért negyedév teljes bevétele 3,14 milliárd dollár volt, ami 6,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, miközben az elemzők átlagosan 3,1 milliárd dolláros bevételt vártak.

A Hilton Worldwide részvényei év eleje óta mintegy 12 százalékkal erősödtek.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.