Megemelte idei évre szóló nyereség-előrejelzését az amerikai Hilton Worldwide, mivel a szállodalánc arra számít, hogy az Egyesült Államokban márciusban és áprilisban bekövetkezett hirtelen visszaesés után a belföldi utazási kereslet teljes körűen helyreáll – közölte a vállalat a héten.

Stabilizálódott az amerikai utazási piac
Az amerikai szállodai foglalások tavasszal valóban visszaestek, miután Donald Trump amerikai elnök drasztikus vámemelései recessziós aggodalmakat keltettek, s ezért az utazóközönség visszafogta kiadásait.
Néhány utazási iroda azonban nemrég jelezte, hogy a kereslet az Egyesült Államokban annak ellenére stabilizálódott, hogy a kanadai és európai turisták Trump új kereskedelempolitikája miatt valóban ritkábban utaznak az Egyesült Államokba.
Július elején a Delta Air Lines légitársaság közölte például, hogy a foglalások stabilizálódtak, ugyanakkor még mindig alacsonyabb szinten állnak, mint ahogy azt az év elején becsülte.
A United Airlines vezérigazgatója, Scott Kirby is hasonlóan értékelte a napokban a helyzetet, mondván, a kereslet stabilizálódása dacára a légitársaság az első fél évben körülbelül 5 százalékponttal gyengébb eredményt ért el, mint ahogy azt eredetileg feltételezték.
Az utazási kereslet vártnál lassabb fellendülése hatással volt a Hilton második negyedévi szobabevételeire is az Egyesült Államokban, amelyek 1,5 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához mérten.
Szép profitot vár a Hilton
A Hilton azonban továbbra is bízik a további javulásban.
Úgy véljük, hogy az amerikai gazdaság középtávon gyors növekedésre képes, ami felgyorsíthatja az utazási kereslet erősödését is
– emelte ki Christopher Nassetta, a Hilton vezérigazgatója.
A székhelyét a virginiai McLeanben fenntartó vállalat most már az egész éves egy részvényre jutó korrigált nyereségét (EPS) 7,83 és 8 dollár közöttire becsüli, szemben a korábbi 7,76 és 7,94 dollár közötti előrejelzéssel.
A Waldorf Astoria anyavállalataként is ismert Hilton Worldwide a második negyedévben 2,2 dolláros korrigált EPS-t termelt, meghaladva az LSEG 2,04 dolláros elemzői konszenzusát.
A június 30-ával véget ért negyedév teljes bevétele 3,14 milliárd dollár volt, ami 6,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, miközben az elemzők átlagosan 3,1 milliárd dolláros bevételt vártak.
A Hilton Worldwide részvényei év eleje óta mintegy 12 százalékkal erősödtek.





