Rácáfolt a kétkedőkre a McDonald's, győztesen került ki az árháborúból
A várakozásokat felülmúló forgalmi statisztikát publikált a McDonald’s a második negyedévéről, e szerint a már legalább egy éve üzemelő gyorséttermeinek globális forgalma 3,4 százalékkal, 6,84 milliárd dollárra nőtt, miközben az LSEG elemzői konszenzusa csak 2,4 százalékos bővülést jelzett előre.

A fogyasztás bővülése általános volt, mind Amerikában, mind nemzetközi téren növekedést regisztrálhattak. Az összehasonlítható árbevétel az Egyesült Államokban, a McDonald’s legnagyobb piacán, 2,5 százalékkal nőtt, szemben az egy évvel korábbi 0,7 százalékos visszaeséssel.
McDonald’s: a kampányok sokat hoztak a konyhára
A nemzetközi piacokon a McDonald’s árbevétele 4 százalékkal nőtt, köszönhetően az Egyesült Királyságban, Kanadában és Franciaországban tapasztalható keresletélénkülésnek. A franchise konstrukcióban üzemeltetett egységeknél 5,6 százalékos pluszt regisztrálhattak, ebben Japán járt az élen.
A javulás okai között az áll, hogy a társaság kedvező árazással dobott piacra új menüket, az áremelésektől jobbára eltekintett, inkább a forgalom felfuttatásától remélte a pluszbevételt és a nyereség bővülését. Emellett kiemelt figyelmet szentelt a promócióknak, és ez be is jött neki.
Folytatta és kiegészítette a tavaly megkezdett 5 dolláros akcióját, melynek keretében egy ilyen menü mellé egy dollárért kínált egy másikat. Nagyon bejött az áprilisban korlátozott ideig elérhető Happy Meal ajánlat is, amely a Minecraft film debütálásához kapcsolódott. Májusban pedig a népszerű McCrispy csirkefalatokat állandó menüpontként felvette a kínálatába.

A forgalomnövekedés, a 11 százalékkal 2,25 milliárd dollárra ugrott adózott nyereség és a ma délután kiadott gyorsjelentésre adott 3 százalékos részvényárfolyam-emelkedés láttán elmondható, hogy a cégvezetés okosan döntött, amikor a versenytársai által generált árversenytől távol tartotta magát, a Donald Trump elnök januári beiktatása óta egyre bizonytalanabbá vált gazdasági környezetben, ahol a munkaerőpiac gyengülésével keresleti problémákkal küzdenek az olyan gyorséttermi láncok, mint a Magyarországra visszatérni szándékozó
- Wendy’s,
- a Burger King,
- a Taco Bell,
- a KFC,
- a Chipotle Mexican Grill
- és az új belépők, mint a szárnyait bontogató Chick-fil-A.
Többen közülük durva áremelésekkel próbálták a „közétkeztetésből” kiszoruló alacsonyabb jövedelműek távolmaradása miatt csökkenő bevételüket pótolni, de ez a fogás nem volt nyerő.
Nőtt a betérő vendégek száma Amerikában
A második negyedévben a McDonald’s a látogatások terén felülmúlta a szélesebb értelemben vett gyorséttermi kategóriát: miközben a betérő és fogyasztó vendégek száma a szektor átlagában 0,7 százalékkal csökkent éves összevetésben, azalatt a McDonald’s egységeit 0,8 százalékkal többen keresték fel a Placer.ai piackutató adatai szerint.
A társaságnak alkalmazkodnia kell ahhoz, hogy a fogyasztói igények egyre inkább az egészségesebb életmód irányába tolódnak el, ami kihívást jelenthet a szektor valamennyi szereplője számára. Mindenesetre a cég fundamentumai erősek, és ha a makrogazdasági nyomás enyhül, a McDonald’s tartósan a versenytársai fölé kerekedhet. A McDonald’s nem adott közre a jövőbeli kilátásaira vonatkozó útmutatást.
McDonald’s: odakozmálhat a húspogácsa, ha nem figyelnek eléggé
Vegye vagy csak egye? Ez lehet a befektetői oldalról megfogalmazódó alapkérdés a McDonald’sszal kapcsolatban. A hamburgerek minőségével nincsen baj, a részvény viszont mintha kicsit megbillent volna a volatilis környezetben. De a Big Mac legendásan válságtűrő felfedezője, a McDonald’s ezt is simán túléli.


