A várakozásokat felülmúló forgalmi statisztikát publikált a McDonald’s a második negyedévéről, e szerint a már legalább egy éve üzemelő gyorséttermeinek globális forgalma 3,4 százalékkal, 6,84 milliárd dollárra nőtt, miközben az LSEG elemzői konszenzusa csak 2,4 százalékos bővülést jelzett előre.
A fogyasztás bővülése általános volt, mind Amerikában, mind nemzetközi téren növekedést regisztrálhattak. Az összehasonlítható árbevétel az Egyesült Államokban, a McDonald’s legnagyobb piacán, 2,5 százalékkal nőtt, szemben az egy évvel korábbi 0,7 százalékos visszaeséssel.
A nemzetközi piacokon a McDonald’s árbevétele 4 százalékkal nőtt, köszönhetően az Egyesült Királyságban, Kanadában és Franciaországban tapasztalható keresletélénkülésnek. A franchise konstrukcióban üzemeltetett egységeknél 5,6 százalékos pluszt regisztrálhattak, ebben Japán járt az élen.
A javulás okai között az áll, hogy a társaság kedvező árazással dobott piacra új menüket, az áremelésektől jobbára eltekintett, inkább a forgalom felfuttatásától remélte a pluszbevételt és a nyereség bővülését. Emellett kiemelt figyelmet szentelt a promócióknak, és ez be is jött neki.
Folytatta és kiegészítette a tavaly megkezdett 5 dolláros akcióját, melynek keretében egy ilyen menü mellé egy dollárért kínált egy másikat. Nagyon bejött az áprilisban korlátozott ideig elérhető Happy Meal ajánlat is, amely a Minecraft film debütálásához kapcsolódott. Májusban pedig a népszerű McCrispy csirkefalatokat állandó menüpontként felvette a kínálatába.
A forgalomnövekedés, a 11 százalékkal 2,25 milliárd dollárra ugrott adózott nyereség és a ma délután kiadott gyorsjelentésre adott 3 százalékos részvényárfolyam-emelkedés láttán elmondható, hogy a cégvezetés okosan döntött, amikor a versenytársai által generált árversenytől távol tartotta magát, a Donald Trump elnök januári beiktatása óta egyre bizonytalanabbá vált gazdasági környezetben, ahol a munkaerőpiac gyengülésével keresleti problémákkal küzdenek az olyan gyorséttermi láncok, mint a Magyarországra visszatérni szándékozó
Többen közülük durva áremelésekkel próbálták a „közétkeztetésből” kiszoruló alacsonyabb jövedelműek távolmaradása miatt csökkenő bevételüket pótolni, de ez a fogás nem volt nyerő.
A második negyedévben a McDonald’s a látogatások terén felülmúlta a szélesebb értelemben vett gyorséttermi kategóriát: miközben a betérő és fogyasztó vendégek száma a szektor átlagában 0,7 százalékkal csökkent éves összevetésben, azalatt a McDonald’s egységeit 0,8 százalékkal többen keresték fel a Placer.ai piackutató adatai szerint.
A társaságnak alkalmazkodnia kell ahhoz, hogy a fogyasztói igények egyre inkább az egészségesebb életmód irányába tolódnak el, ami kihívást jelenthet a szektor valamennyi szereplője számára. Mindenesetre a cég fundamentumai erősek, és ha a makrogazdasági nyomás enyhül, a McDonald’s tartósan a versenytársai fölé kerekedhet. A McDonald’s nem adott közre a jövőbeli kilátásaira vonatkozó útmutatást.
McDonald’s: odakozmálhat a húspogácsa, ha nem figyelnek eléggé
Vegye vagy csak egye? Ez lehet a befektetői oldalról megfogalmazódó alapkérdés a McDonald’sszal kapcsolatban. A hamburgerek minőségével nincsen baj, a részvény viszont mintha kicsit megbillent volna a volatilis környezetben. De a Big Mac legendásan válságtűrő felfedezője, a McDonald’s ezt is simán túléli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.