Kiverte a biztosítékot Ausztriában az indiai Radzsiv Badzsadzs, a KTM motorgyártó céget a felszámolás alól kimentő Bajaj Auto vezetőjének a nyilatkozata – írja a Kronen Zeitung.
Az üzletember ugyanis azt találta mondani az egyik indiai televíziós csatornának, hogy szerinte
az európai gyártásnak vége, illetve hogy a KTM motorokat akár Indiában is gyárthatnák.
A baljós mondat azt követően hangzott el, hogy a KTM nagy nehezen, de túljutott a csődeljáráson. A menedzsment szerint amúgy a termelés újraindítása meglehetősen jól halad.
A vállalatot a Bajaj Auto 800 millió eurós pénzügyi injekciója mentette meg. Cserében azonban az indiai vállalat kizárólagos tulajdonába akarja venni a Pierer Bajajt, Stefan Pierer és az indiaiak közös cégét, amelynek a KTM anyavállalatában, a svájci tőzsdén jegyzett Pierer-Mobility AG-ben körülbelül 75 százalékos részesedése van.
Ezzel a Bajaj gyakorlatilag egyedül dönthetne a KTM ügyeiben is.
Radzsiv Badzsadzs az interjúban állítólag hangsúlyozta, hogy a KTM mint egy életstílust jelző prémiummárka „felbecsülhetetlen értékű” a Bajaj számára, és jelentősen hozzájárul a konszern üzleti tevékenységéhez. Majd hozzátette, hogy vissza kell állítani a márka presztízsét és csökkenteni kell a költségeket. Ha ezt hatékonyan végrehajtják, a KTM-nek „ragyogó jövője” lesz.
Másrészt – és ez a lényeg – a magas költségek miatt az európai gyártásnak vége.
Badzsadzs egy példát is hozott, amire felszaladt a bécsiek vérnyomása. A brit Triumph motorkerékpár-gyártó az egész gyártást Thaiföldre helyezte át, de ma már Indiában is gyárt – mondta az indiai üzletember.
Ha a Triumph tizenöt évvel ezelőtt meg tudta tenni, miért ne tehetné meg elvileg a KTM is?
„Az indiai telephely nagyon versenyképes. Míg a KTM Európában csak küszködik, azok a KTM motorok, amelyeket a Bajaj már Indiában gyárt és onnan exportál, több mint 30 százalékos EBITDA-t hoznak.”
Jelenleg nem tervezzük a gyártás áthelyezését
– reagált a sajtóhírekre Gottfried Neumeister, a KTM vezérigazgatója. A KTM talpra állítása a tervek szerint rendben folyik, a fókuszban három márka, a KTM, a Husqvarna és a GasGas áll.
Az olasz MV Agusta motorgyártó részvényeit már eladták, kivonultak a kerékpárüzletágból, és felhagytak a CFMoto márka forgalmazásával is.
A tulajdonos Pierer Mobility részvényei csütörtökön Zürichben 2,9 százalékkal, 15,6 svájci frankra erősödtek. Év eleje óta viszont több mint 22 százalékkal csökkent az árfolyamuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.