BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A Starbucks újabb leépítésekkel és kávézóbezárásokkal lépne túl válságán

Újabb hullámban folytatódik a rendcsinálás Amerika legnagyobb kávézóláncánál. A Starbucks több mint száz üzletét bezárja, többi egységét pedig fokozatosan átfazonírozza, egyszerűsíti választékát és más vendégcsalogató módszerekkel próbálja növelni bevételét és nyereségét.

Egymilliárd dolláros szerkezetátalakítási program indításával fejeli meg korábbi megszorításait a Starbucks kávézólánc élére tavaly szeptemberben kinevezett Brian Niccol. Ennek keretében a korábban lapátra tett 1100 irodai alkalmazott után most 900, a kávézóikban fizikai munkát végző dolgozót küldenek el, miközben észak-amerikai egységeiknek 1 százalékát bezárják

Starbucks: résultats 3e trimestre
A Starbucks új vezetése megszorítások mellett beruházásokkal, új termékekkel  is lökést próbál adni a vendégforgalomnak / Fotó: AFP

Az üzleti év végére 18 300 kávézójuk működhet ebben a régióban, azaz 124 kiválasztott egységre lakat kerül. A leggyengébben teljesítőket rostálják ki első körben, azokat, amelyek képtelenek növelni bevételeiket, miközben a kávézás élményét sem tudják a megkívánt színvonalon biztosítani a hozzájuk betérőknek. 

A Starbucks forgalma folyamatosan csökken 

Az utóbbin segíteni is fognak, összesen ezer egységükben cserélik le a bútorzatot, kellemesebb körülményeket teremtve a vendégeiknek. A nyereséges üzletmenet alapfeltétel a további működéshez. 

Niccol tapasztalatai szerint a beiktatása óta tett intézkedések kezdik éreztetni jótékony hatásukat, egyre több a visszatérő vendég, ők gyakrabban látogatják a Starbucksot, hosszabb ideig maradnak, és pozitív visszajelzéseket osztanak meg a közösségi oldalakon – ezzel a dolgozókhoz írt csütörtöki levelében büszkélkedett el a vezérigazgató.

Akinek kinevezésével sem szakadt azonban meg a Starbucks rossz sorozata, azaz immár a hatodik negyedévben csökkent az egy kávézóra eső átlagos forgalom. Pedig pandémia sincs, viszont a verseny a látogatókért egyre véresebb, különösen a két legnagyobb piacán,

  • az Egyesült Államokban
  • és Kínában

működő kisebb láncok szívják el előlük a vendégeket. Ennek ellenére a Starbucks legutóbb a várakozásokat felülmúló bevételi és nyereségadatokat közölt a harmadik üzleti negyedévéről.

A befektetői optimizmusnak nyoma veszett 

A Starbucks étlapjának egyszerűsítésével, szűkebb, de követhetőbb mixtúrájú kávékülönlegesség kínálatával „áll ellen” a feltörekvő riválisok rohamának, egyszersmind az egészségesebb alternatívákat kereső új generációkat fehérjével dúsított italokkal, s több cukormentes kávévariációval szólítja meg. Lerövidítik a kiszolgálási időt, például a többkomponensű italok egyszerűsítése is ezt a célt szolgálja: ha kevesebb az összetevő, gyorsabb a mixelés.

Az elemzők és a befektetők általában előremutatónak tartják és támogatják a Niccol által felvázolt változtatásokat, de annak pozitív pénzügyi hatásairól nincsenek meggyőződve. Ezt tükrözi vissza, hogy a részvényárfolyamban Niccol színre lépése óta 12 százalékos törés történt, egy tavaszi fellángolás óta ismét a koffein élénkítő hatására várt az árfolyam, amely a mai vezérigazgatói bejelentéseket 0,1 százalékos „erősödéssel” fogadta.

Lesújt a kávézókban laptopozókra a Starbucks 

Megelégelte a szabadúszók, digitális nomádok pofátlanságát a kávézólánc. A Starbucks Dél-Koreában kitiltja a több képernyőn dolgozókat és a mellé még nyomtatót is magukkal vivőket az egységeiből, mivel mások elől veszik el a helyet és alig fogyasztanak.


 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.