BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Ferrari: nem lesz semmi a korábbi tervből, brutálisan zuhannak a részvények

Az Elettrica néhány műszaki adatát is közölték Maranellóban, ám az elektromos autók hívei mégis nagyot csalódhattak. A Ferrari szíve csücskében továbbra is a benzines autók maradnak. A részvényeseket sokkolták a cég pénzügyi várakozásai.

Alaposan meglepte a Ferrari csütörtök reggel az újságírókat és egyéb meghívottakat, akik az olasz sportkocsigyártó első teljesen elektromos modellje, az Elettrica bemutatójára érkeztek Maranellóba.

Inside the Factory Where Ferrari NV Will Make Electric Supercars
Készül a Ferrari Elettrica Maranellóban / Fotó: Francesca Volpi

Van, aki örül a Ferrari bejelentésének

Meglehetősen ünneprontóan ugyanis éppen ezt az alkalmat ragadta meg a vállalat menedzsmentje, hogy közölje, nem lesz semmi a korábbi, még 2022-ben bejelentett tervéből, mely szerint 2030-ra modellpalettájának 40-40 százaléka tisztán elektromos, illetve hibrid autókból áll majd, s csupán 20 százalékot tesznek majd ki a benzines sportkocsik.

Ehelyett mindössze körülbelül 20 százalék lesz teljesen elektromos, illetve 40-40 százalékos arányban benzines és hibrid autókból áll majd a kínálata. Jelenleg különben 50-50 százalékos arányban értékesítik benzines és hibrid autóikat.

Egyébként pedig a következő öt év alatt átlagosan négy új modellt dobnak piacra évente, amelyek mindegyikét egyedi pozicionálással, a különböző ügyfélprofilokhoz igazítva alakítanak ki – tették hozzá.

Az elemzők az elmúlt hetekben már sejthettek valamit a pálfordulásból, hiszen egyre pozitívabban álltak a Ferrarihoz, és egyesek már rebesgették is, hogy visszavághatja elektrifikációs ambícióit az ikonikus sportkocsigyártó.

A befektetők ugyanis valószínűleg örömmel fogadják ezt a lépést, mivel a Ferrari belső égésű motorral felszerelt modelljeinek magasabb a jövedelmezőségük, mint az alternatív meghajtásúaké

– írták például nemrég a Deutsche Bank elemzői.

A Bloomberg szerint a Ferrari is kezdi érezni 

  • a luxuscikkek iránti kereslet visszaesését, 
  • az amerikai vámemelések hatását 
  • és a kínai értékesítés lassulását.

Az Elettrica mérföldkő a Ferrari történetében

Az Elettrica ezzel együtt mégis mérföldkőnek számít a Ferrari történetében, és a cég vezetői megerősítették, hogy modelljeik egyedülállóan sportos kivitelét kompromisszumok nélkül viszik át az elektromos korszakba, biztosítva, hogy a vevők differenciált kínálatból válogathassanak.

Nem hanyagolják el ugyanakkor a benzines és hibrid autóikat sem, jelentős befektetésekkel fejlesztik mindhárom hajtásmódba tartozó modelljeiket.

Továbbra is kínáljuk és fejlesztjük V6, V8 és V12 belső égésű motorjainkat, összhangban az új globális szabályozásokkal, összpontosítva a fajlagos teljesítmény növelésére és az alternatív üzemanyagokkal való kompatibilitás biztosítására

– áll a közleményben.

A menedzsment kiemelte, hogy a jövőre piacra kerülő Elettrica összes stratégiai fontosságú alkatrészét – beleértve a nagyfeszültségű akkumulátorokat, az e-tengelyeket és az invertereket is – Maranellóban, a Ferrari új „e-épületében” fejlesztik és gyártják majd.

Az Elettricát négy motorral szerelik fel, mindegyik kerékre jut egy-egy, amelyek összesen több mint 1000 lóerőt adnak le. 

Az ötszemélyes autó – amely szintén újdonság a Ferrarinál – 2,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer per órás sebességet, végsebessége pedig 310 kilométer per óra lesz. 

A modell hatótávolsága meghaladja az 530 kilométert, ami nagyjából a Tesla Model Y szintje

– közölte a Ferrari. A többi jellemzőt fokozatosan fogják nyilvánosságra hozni: az új modell belső terét jövő év elején mutatják be, a teljes autót pedig tavasszal. Az árát még nem hozták nyilvánosságra.

A Reuters értesülése szerint ugyanakkor a Ferrari  állítólag 2028 előtt nem dob piacra újabb elektromos modellt, mivel gyenge keresletet érzékel a nagy teljesítményű elektromos luxusautók iránt, pedig az aktív ügyfélköre 2022 óta körülbelül 20 százalékkal, 90 ezerre nőtt.

Az elkötelezettség mélyítése érdekében 2027-től úgynevezett „Tailor Made” központokat is nyitnak Tokióban és Los Angelesben, amelyek közreműködnek majd az autók – az ügyfelek egyedi kéréseinek megfelelő – személyre szabott kialakításában.

Dekarbonizáció és életmód-stratégia

A vállalat ambiciózus dekarbonizációs célokat is bejelentett, amelyek szerint – egyebek között újrahasznosított alumínium és megújuló energia felhasználásával – 2030-ra legalább 90 százalékkal kívánja csökkenteni a 1. és 2. kategóriába tartozó üvegházhatású gázok kibocsátását 2021-hez képest, a 3. kategóriába tartozó kibocsátást pedig 25 százalékkal 2024-hez mérten.
A cég megerősítette életmód-stratégiájának kiterjesztését is, amelynek keretében 2026-ban Londonban és New Yorkban zászlóshajó üzleteket nyit, amelyekben egyéb luxuscikkeket és különleges élményeket kínálnak majd a Ferrari-tulajdonosoknak és a rajongóknak is.

Bezuhantak a részvények

Végül a Ferrari közzétette a menedzsment idei és hosszú távú várakozásait is. Eszerint az idei nettó bevétel várhatóan eléri vagy meghaladja a 7,1 milliárd eurót, ami magasabb a korábbi 7 milliárd eurós vagy annál magasabb célnál. A korrigált Ebitda 2,72 milliárd euró vagy annál magasabb lesz, szemben a korábbi 2,68 milliárd eurós becsléssel.

Öt év alatt, vagyis 2030-ra a vállalat bevételei elérik a 9 milliárd eurót, a korrigált Ebitda pedig 3,6 milliárd euró vagy annál magasabb lesz.

A részvények 13 százalékkal, 365 euró alá estek, mivel a befektetők túlzottan visszafogottnak találták a kilátásokat. 

 

A Ferrari részvényeit az LSEG elemzői konszenzusa jelenleg – a csütörtökön közölt várakozásokat nyilvánvalóan nem ismerve – 475 eurós mediáncélárral vételre ajánlják.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.