A Portugál Labdarúgó Szövetség szerdán bejelentette, hogy 27 év után sportszergyártót vált, az új megállapodás értelmében a csapat 2025. január 1-jétől Nike helyett Puma felszerelésben játszik majd.
A német mamutvállalat a férfi nagypályás futballválogatott mellett a női csapatot, a futsal- és a strandfoci- és az e-sportcsapatot is ellátja felszereléssel.
A szerződés pénzügyi részleteit és pontos hosszát nem közölték, a The Athletic cikke szerint hosszú távú kontraktusról van szó.
A megállapodással a portugál válogatott illusztris társaságba kerül, rajtuk kívül olyan csapatoknak szállít felszerelést a Puma, mint a Manchester City, a Milan, vagy épp a Borussia Dortmund, válogatottak közül pedig az ő termékeiket viseli többek között Ausztria, Csehország, Izland, Ghána, Svájc, Elefántcsontpart és a legutóbbi világbajnokság negyedik helyezettje, Marokkó is.
Régóta a céljaink között volt, hogy a válogatottak között is szponzorálhassunk egy igazi topcsapatot, így nagyon izgatott vagyok, hogy most egy ilyen népszerű gárdát köszönthetünk a Puma-családban, mint amilyen Portugália. Világszerte rengetegen szurkolnak a csapatnak, ahol ráadásul számos tehetséges játékos szerepel, nagyon várjuk már, hogy az előttünk álló nagy tornákon, például a 2026-os világbajnokságon is a mi szerelésünkben fussanak ki a pályára
– mondta a szerződés kapcsán Arne Freundt, a Puma elnök-vezérigazgatója.
A portugál szövetség elnöke, Fernando Gomes is üdvözölte a megállapodást, és kiemelte, Pumával közösen olyan termékpalettát szeretnének fejleszteni és piacra dobni, ami teljes mértékben kielégíti a szurkolók igényeit.
A Nike 1997 óta látta el felszereléssel a portugálokat, akik azelőtt többek közt az Adidas, az Olympic és a Carne termékeiben is futballoztak.
A Pumának is van egyébként kötödése a luzitánokhoz, az ország történetének egyik legjobb labdarúgóját, Eusébiót az 1960-as évektől szponzorálták, a híressé vált Puma King cipőket is a legendás csatár 1966-os világbajnokságon mutatott teljesítménye ihlette: a mozambiki születésű kiváló támadó kilenc góllal a torna gólkirálya lett, csapatát pedig bronzéremhez segítette.
Érdekes adalék, hogy a portugál gárda jelenlegi szupersztárjának, a nemzeti csapatban a lejátszott meccsek és gólok terén is rekorder Cristiano Ronaldónak a Nike az egyik főszponzora. Ronaldo 2003-ban szerződött le az amerikai márkával, amelynek azóta is ő az egyik legfőbb arca. Együttműködését 2016-ban újította meg a pipás céggel, amelynek keretében évente 24 millió euró (9,9 milliárd forint) üti a markát.
Cristiano Ronaldo többek között az ehhez hasonló szponzori szerződéseknek is köszönhetően idén is világ legjobban kereső futballistája lett, a Forbes októberben megjelent listáján 262 millió eurós bevételével áll az élen, éppen örök riválisát, Lionel Messit megelőzve, akinek azért szintén nincs oka panaszra, mivel 123 milliót kaszált ebben az évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.