A hétvégén véget ért 2024-es Forma–1-es szezonban a konstruktőri vb-elsőségről ugyan végül lemaradt a Ferrari, továbbra is az olasz istálló számít a mezőny legértékesebb csapatának: a Sportico számításai szerint a maranellói alakulat körülbelül 4,8 milliárd dollárt ér, ez 55 százalékos növekedés a legutóbbi idény óta.
Sportszakmailag sincs okuk panaszra, pilótáik öt versenyt nyertek, Charles Leclerc Monacóban, Monzában és Austinban, Carlos Sainz pedig Melbourne-ben és Mexikóvárosban tudott diadalmaskodni, és amikor épp nem győztek, akkor is szépen gyűjtögették a pontokat, és az utolsó pillanatig harcban voltak a világbajnoki címért, végül mindössze 14 egységgel maradtak le az aranyérmes McLaren mögött.
Összbevételük a 2023-as évben 619 millió dollár volt, nyereségük pedig 130 millióra rúgott. A csapat ázsiója még tovább nőhet, jövőre ugyanis csatlakozik hozzájuk a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton.
A Ferraritól nem sokkal maradt le a Mercedes, melynek becsült értéke 3,94 milliárd dollár. Bár a konstruktőri pontversenyben csak negyedik lett, tavalyhoz képest a 2024-es szezonja jóval kevésbé volt pocsék. Akkor egyetlen futamot sem tudott nyerni, idén viszont George Russell és Hamilton is szállított két-két győzelmet: előbbi Spielbergben és Las Vegasban, utóbbi Silverstone-ban és Spában végzett az élen.
Idén februárban jelentették be, hogy Hamilton 12 év után távozik, az istálló értéke azonban ennek ellenére is jelentősen nőtt: a tavalyi 2,7 milliárd dollárhoz viszonyítva 47,6 százalékkal, profitból pedig ők könyvelhették el a legtöbbet az egész mezőnyben 2023-ban, szám szerint 142 millió dollárt 680 milliós összbevétel mellett.
A dobogó harmadik fokára az aktuális világbajnok Max Verstappen csapata, a Red Bull fért fel. A holland pilóta zsinórban negyedik vb-címét szerezte meg, társa, Sergio Pérez azonban csak nyolcadik lett összetettben, ami a konstruktőri versenyben egy csalódást keltő harmadik helyre volt elég. Az istálló értéke így is 42,1 százalékkal nőtt tavalyhoz képest, jelenleg 3,5 milliárd dollárra taksálják a „Bikákat”. A 2023-as évet 555 milliós összbevétellel és 29 milliós nyereséggel zárták.
A 2024-es idény konstruktőri világbajnoka, a McLaren 2,65 milliárdos becsült értékével negyedik a listán, 26 év szünet után ünnepelhettek újra vb-diadalt. Lando Norris lecsúszott a világbajnoki aranyról, de azért a második hely is igencsak megsüvegelendő Verstappen mögött, főleg, hogy a brit pilóta négy futamot is be tudott húzni, míg ausztrál csapattársa, Oscar Piastri két elsőséggel fejezte be az idényt.
Ilyen sikerek mellett nem is csoda, ha valósággal kilőtt a csapat értéke, tavalyhoz képest 77,9 százalékos növekedést produkáltak, jelenleg 2,65 milliárd dollár szerepel a McLaren képzeletbeli árcéduláján. 2023-as összbevételük 536 millió dollár volt, ebből 38 millió a profit.
Megtartotta tavalyi ötödik helyét a listán az Aston Martin, amely a konstruktőri pontversenyben is ötödik lett, értékét viszont csaknem megduplázta az angol istálló, a mezőny legnagyobb, 84 százalékos növekedése az övék. Az óriási ugrás leginkább annak köszönhető, hogy a csapat milliárdos tulajdonosa, Lawrence Stroll nagyszabású infrastrukturális fejlesztésekbe kezdett. Jelenleg 2,07 milliárd euróra taksálják a csapatot, 2023-as összbevételük 304 millió dollár 27 milliós veszteség mellett.
A szezont egyetlen koccanás és bármilyen káresemény nélkül lehozó és ezzel történelmet író Pierre Gasly csapata, az Alpine értéke 49 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest, jelenleg 1,5 milliárdot érnek, ezzel ők a hatodikok a listán, melyen a Williams, az RB, a Sauber és a Haas szerepelnek még, mindannyian 1 milliárd dollár fölötti értékkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.