A válság túlélése, a turisztikai célú autóbuszos személyszállítás sikeres újraindítása, a költségcsökkentés, illetve a képzett munkaerő megtartása, illetve visszaszerzése érdekében kért a szektor számára mielőbbi segítséget a Gazdasági Újraindítási Akciócsoporttól a hazai autóbuszos szolgáltatók jelentős részét tagsági körében tudó két szervezet – értesült a Világgazdaság.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közösen összeállított javaslatcsomagjában szerepel
Mint arról már korábban beszámoltunk, nyár közepére már több mint hatezer autóbuszt, az állomány 60 százalékt kivonták a cégek a forgalomból az adófizetési kötelezettség szüneteltetése érdekében. Most azt kérik a forgalomból történő ideiglenes kivonás lehetőségének 2021. év végéig történő automatikus meghosszabbítását és az online ügyintézés bevezetését a gazdálkodó szervezetek részére, valamint a 2020-ra érvényes éves úthasználati jogosultságok átvezetését a 2021-es évre. A bevétel nélkül maradt vállalkozások számára rendkívül fontos lenne egy célzott támogatási forma a forgalomból kivont autóbuszok állagmegóvására.
A szakmai szövetségek hangsúlyozzák, hogy a turizmus járványhelyzet utáni újraindulásakor – hosszútávon is – kiemelt fontosságú lesz a munkaerőhiány kezelése, ezért
feltétlenül indokoltnak tartják a gépjárművezető-képzés (C, D, E) „szakmásítását”, a képzés visszaemelését az OKJ rendszerébe, az állam által finanszírozott, magasabb szintű képesítések megszerzését az autóbuszvezetők részére.
Vizsgálatot és kormányzati beavatkozást szorgalmaznak az érintett járműállomány biztosítási módozatainak rendezésére. Ezen belül
A hazai különjárati autóbuszos személyszállítást rendkívül súlyosan érintett a járvány , aminek második, erősebb hullámát éljük, és nem változott az alaphelyzet, mely szerint a turisztikai szegmens a legnagyobb kárvallottja a járvány gazdasági következményeinek – hangsúlyozzák az akciócsoport vezetőinek, Mager Andre, Palkovics László és Varga Mihály minisztereknek címzett levelükben.
Az érdekképviseletek felhívják a figyelmet, hogy miközben a turizmusban érintett számos szolgáltatói körben a kormányzat törekszik a túlélést szolgáló gazdaságvédelmi intézkedések meghozatalára, addig a turisztikai mobilitást biztosító különjárati autóbuszos személyszállítás érdemi támogatás nélkül maradt, még talpon maradt képviselői utolsó tartalékaikat élik fel. A meghosszabbított hitelmoratórium lejártáig a turisztikai szektor nemzetközi érdemi beindulása nem várható, így a hitelek fedezetét kitermelni képtelen szolgáltatói körben 2021 közepétől tömeges válsághelyzet várható.