Ugrásszerű forgalomnövekedést ért el a nemzetközi viszonylatban is legnagyobb küldőpiacok közé sorolt USA-ból, Dél-Koreából és Kínából a beutazó turizmus Budapesten az év első hét hónapjában tavalyhoz képest – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

Female,Enjoying,Budapest,View,From,The,Fortress,Above
Fotó: Shutterstock

Az Amerikai Egyesült Államokból több mint harmadával többen érkeztek, az említett ázsiai országokból pedig csaknem megnégyszereződött a turisták száma. Ezek a piacok nemzetközi viszonylatban is a legnagyobb küldőpiacok közé tartoznak,  hatékonyabb megszólításuk érdekében az MTÜ rendszeresen vizsgálja, mit keresnek és hogyan utaznak e három ország turistái.

Mindhárom országból nagy érdeklődést mutatnak hazánk iránt,

így magas turisztikai potenciál rejlik ezekben a piacokban.  

Az Egyesült Államokból érkező vendégek körében kiemelkedő a 45 év felettiek aránya, akik a teljes amerikai látogatószám közel felét adják. De egyre nő a fiatalabb párok, családok és incentive (ösztönző vagy jutalomutazásban részt vevő) utazók aránya is. 

Dél-Koreából a 25–44 közötti korosztály adta a vendégek 52 százalékát, a Kínából érkezők között ugyanez a korcsoport a turisták 63 százalékát adja. Míg az amerikai és kínai látogatók körében a férfiak és a nők aránya kiegyensúlyozott, 

a dél-koreai turisták több mint 60 százaléka férfi. 

Mindhárom ország turistái körében a szállodák bizonyultak a legnépszerűbbnek (65-70 százalék), ezen belül is a négycsillagos hotelek, amelyeket minden második utazó választotta. A magán- és egyéb szálláshelyeken ezzel szemben csak a vendégek legfeljebb negyede éjszakázott. 

Photo,Of,Asian,Person,Looking,At,The,Camera,Wearing,Dress
Fotó: Shutterstock

A Dél-Koreából és az Egyesült Államokból érkező turisták a magas költési hajlandóságú látogatók közé tartoznak, 

az amerikaiak másfélszer, a dél-koreai utazók pedig közel 10 százalékkal költenek többet, mint az átlag.

A távoli országok turistáit az átlagosnál jobban érdekli a városnézés és a kultúra. Az Amerikából érkező turistákat kiemelten érdekli az épített örökség, a gasztronómiai különlegességek és termálfürdők, amelyek turisztikai szempontból is megkülönböztetik Magyarországot a versenytársaktól – összegezte az MTÜ a kutatását.

Vendéglátók, felkészülni, indul az amerikai turisták rohama

Jóllehet az amerikai Conference Board felmérése szerint hamarosan kifúlhat az amerikai fogyasztók lendülete, ez a legkevésbé sem látszik meg az utazási kedvükön. Minden ötödik tengerentúli fél éven belül külföldre készül.

Dél-Koreából sokan érkeznek üzleti vagy akár munkavállalói, tanulmányi céllal, 

Kínából pedig milliókat mozgathat meg egy-egy tévéműsor.

Erre jó példa a Chinese Restaurant című kínai valóságshow, amelynek a forgatási helyszíne idén június és július között Budapest volt. Az első részt már az indulás első hetében több mint 160 millióan követték.