„A legfőbb célkitűzései között szerepel, hogy 2030-ra Magyarosság eléje a 20 millió vendéget és az 50 millió vendégéjszakát. Ehhez az elmúlt évben jelentős előrelépés történt” – közölte lapunkkal a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
Az MTÜ szerint tavaly minden korábbi rekordot megdöntve közel 18 millió turista választotta a magyarországi szálláshelyeket, ami csaknem 11 százalékos növekedést jelentett a megelőző évhez képest. „A vendégéjszakák száma szintén történelmi csúcsra emelkedett, meghaladva a 44 milliót, ami 6 százalékos bővülés 2023-hoz viszonyítva” – írta az ügynökség.
Guller Zoltán, az MTÜ elnöke korábban elmondta, hogy a tavaly kipróbált úgynevezett Budapest Influencer Trip alatt 40 százalékkal több amerikai foglalt szállást Budapesten. Guller szerint ezért is
egyre inkább megkerülhetetlen a mai világban a hasonló kampányok alkalmazása.
„Olyan nagy követőbázissal rendelkező tartalomgyártókkal működünk ilyenkor együtt, akik egy személyben képesek filmet rendezni, forgatni, főszerepet játszani úgy, hogy néhány óra leforgása alatt milliók láthassák a végeredményt. Ennek óriási szerepe van abban, hogy eljuttassuk Budapest és az ország szépségeit a világ minden tájára” – fogalmazott az MTÜ elnöke.
A turisztikai ügynökség tavaly tavaszi kampányának részeként a többmilliós követőtáborral rendelkező tartalomgyártók több mint 1000 Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok-videóban osztották meg beszámolóikat.
Ezért döntöttek úgy, hogy idén több hullámban érkeznek Magyarországra az influenszerek, hogy segítsenek az országimázs alakításában.
A korábban leszerződtetett influenszerek között volt
A Világgazdaság is beszámolt arról, hogy Guller Zoltán reagált arra, hogy a Demokratikus Koalíció közölte: hűtlen kezelés gyanújával rendőrségi feljelentést tesz
az influenszerekre költött több mint egymilliárd forintnyi közpénz miatt.
A Magyar Turisztikai Ügynökségvezetője akkor úgy fogalmazott, hogy a párt egészen egyszerűen nem érti, hogy a turisztikai ügynökség mit csinál.
Az MTÜ a Világgazdaságnak elmondta, hogy a 14 küldőpiac 50 nemzetközi, valamint közel 100 hazai tartalomgyártójának posztjain keresztül több mint 155 millió Instagram- és 176 millió TikTok-követő láthatta Budapestet.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatokat tekintve a háromnapos Budapest Influencer Trip alatt 40 százalékkal nőtt az amerikai foglalások száma. A tavalyi egész éves mutatók alapján pedig mintegy 20 százalékkal több turista érkezett fővárosba az Amerikai Egyesült Államokból a megelőző évhez képest.
Az ügynökség azt is közölte, hogy
idén két hullámban, várhatóan tavasszal és ősszel hasonló kampányokra költenek, elsősorban európai, közel- és távol-keleti tartalomgyártókkal.
Korábban arról is írunk, hogy az elmúlt hónapokban több ismert influenszer, internetes celeb is a magyar fővárosba repült. Igaz, nem feltétlenül Budapest bemutatásáról szóltak ezek a utak, azonban az MTÜ üdvözölte, hogy egyre több külföldi véleményvezér választja Magyarországot tartalmai helyszínéül.
A tavalyi kampány videóját eddig 109 ezerszer tekintették meg a YouTube-on:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.