Növekszik a használt termékek iránti bizalom a vásárlók között
Egyre fontosabb a vásárlók számára a termékek környezeti hatása, de még mindig elsősorban a költséghatékonyság a döntő, viszont a szemléletváltozás világszerte egyre intenzívebb. A zöldbrandek felértékelődtek, és egyre több áll ki a világmárkák közül fontos társadalmi célok mellett, pozitívan befolyásolva vásárlóit és potenciális vásárlói szemében a saját presztízsét.
Az évente kétmillió adásvétel színteréül szolgáló Vatera is igyekszik erősíteni az online piacterek látogatóinak környezettudatosságát, ezért bevezette a zero waste kategóriát. Emellett a használt termékek iránti vásárlói bizalom erősítésére a vitás ügyekben pénzvisszafizetési garanciát vállalt, aminek 30 ezer forintos limitjét most 50 ezerre emelte
– válaszolta a Világgazdaság kérdésére Szanitter Áron, a Vatera vezetője a webes vásárlási trendekről tartott tájékoztatóján.

A hulladékcsökkentést szolgálja a termékek élettartamának meghosszabbítása.
 A Vaterán megvásárolt termékek több mint 60 százaléka használt, ezek vásárlói még akkor is környezetbarát fogyasztók, ha a költséghatékonyságot tartják elsődlegesnek.
A Vaterán megvásárolt termékek több mint 60 százaléka használt, ezek vásárlói még akkor is környezetbarát fogyasztók, ha a költséghatékonyságot tartják elsődlegesnek.
A vevők 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen vásárol olyan terméket, amellyel egyúttal a környezetet is védi.
Egyelőre elég kicsi az a szegmens, amelynek tagjai csak használt termékeket vásárolnak, de már sokkal kevesebben vannak, akik csak újat vesznek mindenből, viszont fele-fele arányban vannak azok, akik új és használt termékeket egyaránt vesznek, egyszerre több szempontot mérlegelve.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja


