Financial Times
"Mint mindig, öröm" - mondta gúnyosan és találóan Tony Blair a barcelonai csúcsértekezletről, amely épp annyit ért el, hogy elmondhassák: a lisszaboni reformpályáról nem tértek le. De kevés mutatott arra, hogy a résztvevők közelebb kerültek a merész törekvések megvalósításához. A fő napirendi pont az energialiberalizálás volt. A kompromisszum kiábrándító áttöréssé vált. Nehéznek bizonyult a "kereskedelmi" felhasználók kielégítő meghatározása. Az a megállapodás, hogy egy éven belül megvizsgálják a piac teljes megnyitását, csak azt jelenti: a franciák megint időt nyertek. Mint a finn miniszterelnök rámutatott: a brüsszeli bizottságnak még alkalmaznia kell versenyjogi felhatalmazását, hogy kierőszakolja az előrehaladást. Ettől a szerény eredménytől eltekintve kevés ünnepelnivaló maradt. Több határidőt kitűztek. Célokat megerősítettek. Jobban megérteni látszottak, mi a fontos. Az EU tudja, az idén jóvá kell hagynia a pénzügyi szolgáltatásokról szóló jogszabály tervezetét ahhoz, hogy az integrált értékpapírpiac 2003 végére megvalósuljon. A vezetők elkerülték az új nagy kezdeményezéseket. A legbiztatóbb az, hogy az EU még helyes irányban halad. Nincs jele a szociális chartához és az adóharmonizáláshoz való visszatérésnek.
Der Standard
A német szociáldemokraták ajándékozási botránya helyhatósági szinten egyre szélesebb körű hullámokat vet. Ez úgy kell a kezdődő választási harcban az SPD-nek, mint egy nyílt lábtörés. Valóban, a "helyi probléma" kövecskének tűnik a helyhatósági korrupciós ügyek mozaikjában. A helységekben semmi sem történhet már az ottani nagy cégek támogatása nélkül. Így elmosódik a legális adományok és a törvénytelen befolyásolás közötti határ. A jogtalanság tudata is hiányzik: 1999-ig a külföldi megvesztegetési pénzeket le lehetett vonni az adóalapból. Az ügy azt mutatja, milyen egyszerű a magánvállalkozásoknak befolyásolniuk a politikai döntéseket. A pártok nagy ajándékokat kapnak az ipartól, hogy egyéni érdekekre váltsák őket. A közérdeket feláldozzák a lobbisták oltárán.
International Herald Tribune
Az amerikai szenátus múlt szerdán fontos környezetvédelmi törvényjavaslatokról szavazott. 62 szavazattal elvetette azt a régi javaslatot, hogy 13 év alatt 50 százalékkal növeljék az üzemanyag-takarékossági szabvány követelményeit. Ezek végül 2,5 millió barrel/nap olaj megtakarítását tették volna lehetővé, többet, mint amennyit jelenleg a Közép-Keletről importál Amerika. Az Egyesült Államokban 1980 óta a legmagasabbra nőtt a gépjárművek átlagos üzemanyag-fogyasztása. Ennek oka, hogy egyre nagyobb a szabadidő-autók divatja. Ezeket abszurd módon könnyű-teherautóként tartják nyilván, amelyeknek a megengedett és tényleges fogyasztása nagyobb, mint a személyautóké. A szenátus, utánozva a képviselőházat, amely tavaly elmulasztotta a szabadidő-autók és a személygépkocsik fogyasztási szabványának közelítését, szemet hunyt a kaliforniai energiaválság és afölött, hogy a fejlett országok egyre erősebben függnek a közel-keleti olajtól. A gépkocsiipar, a szakszervezetek és mezőgazdasági szövetségeseik ellenállnak az olajszomjúság minden korlátozásának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.