Vélemény

Áruvisszavétel webáruházakban - ezzel tükröznek a cégek

Gondolták volna, hogy legalább ötezer valamiféle árut kínáló portált hoztak létre Magyarországon, s ezek közül a valóban működők száma meghaladja a háromezret?

Ekkorra számokat látva nem is csoda, hogy az online forgalma 137 milliárd forintról 155-re emelkedett az elmúlt évben. És további jelentős növekedést prognosztizál a szakma. Innen nézve ez a webkereskedelem a gazdaság csodaszere.Azonban ennek az összegnek nagyjából 70 százalékát alig több mint félszáz portál érte el, ami azt mutatja, hogy egy kereskedőportál létrehozása önmagában nem elég: kezdőtőke, hozzáértés és rengeteg munka is kell hozzá.

Hetente kapok olyan mailt, amiben közlik velem, ideje, hogy nekem is legyen webáruházam, és milyen összegért állnak a segítségemre. Azonban ha nincs elég pénzem egy induló árukészletre, én is úgy járhatok az áruházammal, mint sok hasonló cégecske vagy akár a nemrégiben megszűnt digidog.hu.

Vagyis mégsem csodaszer.

A nagykereskedő, a beszállító nagyban szeret eladni, akkor kapok beszerzési árkedvezményt, és akkor lehetek olcsó, hogy még árrés is maradjon a megélhetésre. Mert nem csak webkereskedők vannak a piacon, hanem – amint egy online kereskedő mondta – az azokon élősködő ár-összehasonlító portálok is.

Webáruházi vélemények szerint az  ár-összehasonlító portálok iszonyatos árversenyre kényszerítik a kereskedőket. Szakmai fórumokon elismerik ugyan, hogy az ilyen oldalon sokkal több embert érnek el a kis cégek, mint külön-külön. Ám azt is hozzáteszik, hogy a kis webshopok azért nyomják le áraikat, hogy az ár-összehasonlító oldalakon egymástól elcsábítsák az érdeklődőket, ami azonban ronthatja a szolgáltatás minőségét. Hiszen ha egy e-bolt a mindennapi túlélésért küzd, nagyobb valószínűséggel lesz rugalmatlan az egyedi kérések és problémák esetén.

Mert a fogyasztók nem feltétlenül a legolcsóbb e-boltokat keresik fel, hanem azokat, amelyek gyors, pontos szolgáltatást nyújtanak. Vagyis elnyerik a fogyasztók bizalmát.

web webáruház
Kapcsolódó cikkek