A koronavírus-járvánnyal összefüggő világméretű korlátozások ellenére az autóipar kínálati oldalán csak elvétve voltak fennakadások. Más a helyzet azonban az autópiaci kereslettel. Nyugat-Európa vezető autópiacai évtizedek óta nem látott visszaeséseket szenvedtek el. Németországban 19, Spanyolországban 32, Olaszországban 28, Franciaországban 25 százalékkal kevesebb gépjárművet helyeztek forgalomba tavaly, mint 2019-ben. Az Egyesült Királyságban az értékesítés 29 százalékkal csökkent, amihez hasonló zsugorodásra 1943 óta nem volt példa. Ha alaposabban megvizsgáljuk az értékesíti adatokat, szembeötlő ugyanakkor, hogy Németországban 2020 decemberében rekordmértékű, 27 százalékos piaci részesedést hasítottak ki a konnektorról tölthető autók (plug-in hibrid és tisztán elektromos), míg Franciaországban ez az adat 19 százalék volt. Éves alapon Németországban 14, Franciaországban 11 százalékos volt a szegmens autópiaci részaránya. A világ legnagyobb autópiacán, Kínában a támogatás várható változása miatti kivárás ellenére is növekedtek az e-gépjárművek eladásai: a kategória piaci részesedése a 2019-es 5,5 százalékról 2020-ra 6,3 százalékra emelkedett.