BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
prémium ügyfél

A bankok is szeretik az erős középosztályt

Egyre nagyobb figyelmet szentelnek a jó jövedelmi helyzetben lévő, vagy nagyobb megtakarítással rendelkező lakossági ügyfelekre a bankok: az igyekezet persze nem önzetlen, hiszen ez az a kör, amely várhatóan több, jól jövedelmező terméket – leginkább hitelt – is igénybe vesz, és a privátbanki ügyfelek egy része is a prémium szegmensből emelkedik fel.
Szerző képe
Gergely Péter
a BiztosDöntés.hu szakértője
2025.02.20., csütörtök 10:00

Az átlagnál nagyobb jövedelem, jelentősebb összegű megtakarítás, esetleg mindkettő – ezek alapján lehet bekerülni a bankoknál a prémium ügyfélkörbe. Az, hogy a lakossági ügyfél milyen jövedelemtől kerülhet a prémium kategóriába, bankonként változó: akad olyan szolgáltató, amelynél már havi 300 ezer forint jóváírása elegendő ehhez, de találkozni lehet egymilliós belépési limittel is. A helyben tartott megtakarítási portfóliónál szintén vegyes a kép: a legalacsonyabb küszöb jelenleg ötmillió forintnál húzódik, de akad prémium számlacsomag, amelynél – ha nem elég magas az ügyfél jövedelme – legalább tízmillió forintos megtakarítási portfólió szükséges a körbe kerüléshez.

Financial,Advisory,Services.,Asian,Advisor,Showing,Plan,Of,Investment,To
A prémium ügyfeleknek a szolgáltatók többsége egymásra nagyon hasonlító kedvezményeket ad / Fotó: Pormezz / Shutterstock

Jelentős kedvezményeket adnak a bankok

A prémium ügyfeleknek nyújtott extra szolgáltatásoknál viszont már homogénebb a banki eszköztár, vagyis a szolgáltatók többsége egymásra nagyon hasonlító kedvezményeket ad ezeknél a csomagoknál, röviden érdemes megemlíteni a legfontosabbakat.

  • Dedikált tanácsadó, befektetési tanácsadás: a pénzintézetek egy részénél dedikált tanácsadót kapnak a prémium ügyfelek, akik a napi ügyek intézésén túl a megtakarítási, befektetési portfóliójuk gondozásában is segítségükre lehet.
  • Soron kívüli kiszolgálás: a pénzintézetek sokszor soron kívül elérhető telebanki csatornát tartanak fenn a prémium ügyfélkörnek, és szintén általánosnak tekinthető a soron kívüli fióki kiszolgálás is.
  • Különböző díjkedvezmények: a pénzforgalomhoz kapcsolódó szolgáltatásoknál jellemzően engedményeket tesznek a bankok, illetve az elektronikus csatornák használatakor jóval több díjmentes szolgáltatásra is számíthat egy prémium ügyfél.
  • Kamatkedvezmények: ha a prémium ügyfél hitelt igényel, több szolgáltatónál – illetve terméknél – is kamatkedvezményre számíthat.
  • Egyedi termékek: a bankok kínálatában szerepelnek kifejezetten a prémium ügyfélkör által igényelhető termékek: így a több extra szolgáltatást tartalmazó prémium/gold bankkártyák, de léteznek kifejezetten ennek a körnek forgalmazott befektetési jegyek is.

Nem véletlen a kitüntetett figyelem

A prémium banki ügyfélkörre természetesen nem puszta önzetlenségből figyelnek kiemelten a pénzügyi szolgáltatók. A kitüntetett figyelem egyik oka, hogy az érintettek köre viszonylag széles: iparági becslések szerint az itthon vezetett lakossági prémium bankszámlák száma 5-600 ezer között mozoghat, tehát egyáltalán nem elhanyagolható ügyfélszegmensről van szó. 

A másik, hogy az átlagnál nagyobb jövedelemhez rendszerint jelentős megtakarítási portfólió is társul a prémium ügyfeleknél: ha nem is mindegyikük éri el az egyik lehetséges feltételként meghatározott 5–10 milliós küszöböt, e rétegnek a tagjai jellemzően több millió forintos megtakarítási portfólióval rendelkezik.

Az igazi motivációt viszont a prémium ügyfelekben rejlő potenciál jelenti: ez az a réteg ugyanis, amelytől okkal lehet várni, hogy egyre nagyobb forgalmat bonyolít a számlájához kapcsolódóan, miközben aktívan használja a banki szolgáltatásokat – leginkább az elektronikus csatornákon keresztül. Szintén a középosztályhoz tartozó ügyfelektől lehet a leginkább számítani arra, hogy nagyobb összegű lakáscélú- és fogyasztáshitel-termékeket is igénybe vesznek, amelybe beletartoznak a hitelkártyák is.

Ehhez kapcsolódik az is, hogy a prémium ügyfeleknél az átlagnál jóval nagyobb a feljebb lépés lehetősége, vagyis az, hogy néhány év után akkora pénzügyi vagyont halmozzanak fel, hogy a legmagasabb, privátbanki ügyfélkörhöz csatlakozhassanak.

Nagy a szórás, de hasonlóak az elvek

Az elmúlt időszakban több piaci szereplő is módosított a lakossági ügyfélkör szegmentációján: új kategóriák jelentek meg, és több szolgáltató is emelt a limiteken – részben az elmúlt évek bérinflációja miatt, részben azért, hogy a megfelelő színvonalú szolgáltatás fenntartását tudja biztosítani.

  • A CIB Banknál a Magnifica szolgáltatásba 750 ezer forintos havi jóváírással vagy 10 millió forintos megtakarítással lehet belépni.
  • Az Ersténél a prémium ügyfelek egyéb banki szolgáltatások igénybevételével akár évi 48 ezer forint értékű díjjóváírást is össze tudnak gyűjteni. Az érintett körnek Platinum hitelkártya igénylési lehetőség és biztosítással kombinált befektetések is elérhetők, az ügyfelek pedig korlátlan számú forintszámlát és devizaszámlát nyithatnak külön számlavezetési díj nélkül. Ha pedig devizát szeretne váltani az ügyfél, akkor kedvezményes, azonnali devizaváltás is elérhető az internetbankban. Az Erste Prémium Safe Díjcsomag legalább 15 millió forintos átlagegyenleggel nyitható meg, míg az Erste Prémium Up Díjcsomag legalább havi 1 millió forintos jóváírással. Az Ersténél létezik egy prémium és privát banki ügyfélszegmens közti szegmens is, ez az Erste World. Ehhez legalább 50 millió forint értékű megtakarítás szükséges. 
  • A Gránit Banknál a prémium ügyfeleknek ajánlott Bajnok Plusz számlacsomag kedvezményes havi díjához havonta 280 ezer forintos jóváírást kell teljesíteni. Cserébe az összes elektronikusan indított belföldi utalás összeghatártól függetlenül díjmentes. Nincs díja továbbá a határon átnyúló EGT országba irányuló euróutalásoknak sem, ha azt is online vagy applikáción belül indítják el. A számlacsomaghoz 4 darab díjmentes ATM pénzfelvételi lehetőség társul, a bank itt sem szab meg összeghatárt. A bankszámlacsomaghoz az első évben díjmentesen jár egy nem dombornyomott Mastercard bankkártya, de feltételezhető, hogy a prémium ügyfelek a bankszámlához sokkal inkább a bank Platinum Mastercard bankkártyáját vagy a banknál ugyancsak elérhető, lézergravírozott World Elite Metal kártyát párosítják majd.
  • A K&H-nál 8 millió forintos megtakarítással vagy havi 800 ezer forintos jóváírással lehet prémium ügyféllé válni. A havi 8088 forint számlavezetési díjat felére csökkenti a megtakarítási vagy a jóváírási feltétel egyikének teljesítése, illetve teljesen lenullázza 15 millió forint feletti megtakarítás. Akinek ennél kisebb a megtakarítása, de mégsem szeretne fizetni a számlavezetésért, az kellően aktív számlahasználattal, illetve a megfelelő életbiztosítás megkötésével is elérheti ezt.
  • Az MBH Banknál legalább 8 millió forintra van szükség a prémium ügyfélszegmensnek nyújtott szolgáltatások eléréséhez. 
  • Az OTP Bank a Bázis számláját ajánlja a prémium ügyfeleknek, Prémium Next szolgáltatással. A pénzintézetnél banki szinten 10 millió forintot meghaladó megtakarítással vagy a mindenkori nettó minimálbér ötszörösét meghaladó havi jövedelem jóváírással – amely most akciósan 700 ezer forint – a havi számlavezetés ingyenes.
  • A Raiffeisen Banknál a prémium ügyfelek belépési szintje 400 ezer forint jövedelem vagy 8 millió forintos megtakarítás (Premium Gold 2.0 számlacsomagnál), illetve egymillió forint jövedelem vagy 30 millió forintos megtakarítás (Premium Select számlacsomagnál). Ezekkel a feltételekkel díjmentes a számlavezetés.
  • Az UniCredit Banknál 17,5 millió forintos, a pénzintézetnél lévő megtakarítási állomány szükséges a Premium Banking szolgáltatás igénybe vételéhez. 

A szerző további cikkei

Továbbiak

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.