Az átlagnál nagyobb jövedelem, jelentősebb összegű megtakarítás, esetleg mindkettő – ezek alapján lehet bekerülni a bankoknál a prémium ügyfélkörbe. Az, hogy a lakossági ügyfél milyen jövedelemtől kerülhet a prémium kategóriába, bankonként változó: akad olyan szolgáltató, amelynél már havi 300 ezer forint jóváírása elegendő ehhez, de találkozni lehet egymilliós belépési limittel is. A helyben tartott megtakarítási portfóliónál szintén vegyes a kép: a legalacsonyabb küszöb jelenleg ötmillió forintnál húzódik, de akad prémium számlacsomag, amelynél – ha nem elég magas az ügyfél jövedelme – legalább tízmillió forintos megtakarítási portfólió szükséges a körbe kerüléshez.
A prémium ügyfeleknek nyújtott extra szolgáltatásoknál viszont már homogénebb a banki eszköztár, vagyis a szolgáltatók többsége egymásra nagyon hasonlító kedvezményeket ad ezeknél a csomagoknál, röviden érdemes megemlíteni a legfontosabbakat.
A prémium banki ügyfélkörre természetesen nem puszta önzetlenségből figyelnek kiemelten a pénzügyi szolgáltatók. A kitüntetett figyelem egyik oka, hogy az érintettek köre viszonylag széles: iparági becslések szerint az itthon vezetett lakossági prémium bankszámlák száma 5-600 ezer között mozoghat, tehát egyáltalán nem elhanyagolható ügyfélszegmensről van szó.
A másik, hogy az átlagnál nagyobb jövedelemhez rendszerint jelentős megtakarítási portfólió is társul a prémium ügyfeleknél: ha nem is mindegyikük éri el az egyik lehetséges feltételként meghatározott 5–10 milliós küszöböt, e rétegnek a tagjai jellemzően több millió forintos megtakarítási portfólióval rendelkezik.
Az igazi motivációt viszont a prémium ügyfelekben rejlő potenciál jelenti: ez az a réteg ugyanis, amelytől okkal lehet várni, hogy egyre nagyobb forgalmat bonyolít a számlájához kapcsolódóan, miközben aktívan használja a banki szolgáltatásokat – leginkább az elektronikus csatornákon keresztül. Szintén a középosztályhoz tartozó ügyfelektől lehet a leginkább számítani arra, hogy nagyobb összegű lakáscélú- és fogyasztáshitel-termékeket is igénybe vesznek, amelybe beletartoznak a hitelkártyák is.
Ehhez kapcsolódik az is, hogy a prémium ügyfeleknél az átlagnál jóval nagyobb a feljebb lépés lehetősége, vagyis az, hogy néhány év után akkora pénzügyi vagyont halmozzanak fel, hogy a legmagasabb, privátbanki ügyfélkörhöz csatlakozhassanak.
Az elmúlt időszakban több piaci szereplő is módosított a lakossági ügyfélkör szegmentációján: új kategóriák jelentek meg, és több szolgáltató is emelt a limiteken – részben az elmúlt évek bérinflációja miatt, részben azért, hogy a megfelelő színvonalú szolgáltatás fenntartását tudja biztosítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.