A magyarok körében a kávé egyértelműen napi fogyasztási cikknek számít, amit az is mutat, hogy a hazai piac értéke mintegy 67 milliárd forintra tehető. Az éves kávéfogyasztás 19 millió kilogramm, azonban ez a szám egy csökkenő tendenciát jelez, aminek az oka a piac átrendeződése – mondta a Coca-Cola HBC Magyarország kávéüzletág-vezetője, Árok Gábor a budapesti Accademia Vergnano megnyitóján.

kávé
Fotó: Shutterstock

Árok Gábor kiemelte: 

Csészében mérve ugyanannyi feketét iszunk, de az ehhez felhasznált kávé mennyisége csökken. 

Ennek oka pedig a kapszulás kávék előretörése – ami egyébként nemcsak idehaza, hanem Európa-szerte jellemző tendencia, pedig adagra lebontva az egyik legdrágább otthoni kávézási módról van szó. S 

míg az őrölt vagy a szemes alapanyagból főzötthöz átlagosan 8-15 gramm kávét használnak fel a fogyasztók, a kapszulák mindössze 5-6 gramm kávét tartalmaznak. 

Svájcban például már a kávéfogyasztók 80 százaléka iszik otthon kapszulásat.
Az üzletágvezető egy közelmúltbeli felmérést is ismertetett, amely szerint 

a magyarok 76 százaléka iszik legalább egy kávét naponta. 

A válaszadók 31 százaléka mondta azt, hogy tejet önt a feketéjéhez, és a megkérdezettek 35 százaléka rendelkezik már kapszuláskávé-főzővel. A felmérés résztvevőinek több mint a fele, 54 százaléka azt is jelezte, hogy kávézik a munkahelyén. 

A Coca-Cola HBC Magyarország 2017 óta forgalmaz – prémiumkategóriás – kávékat, s ma már három márka tartozik a cég portfóliójába, a Lavazza, a Costa és ez év elejétől a Caffé Vergnano termékcsalád, a vendéglátás terén pedig már ötszáz kávés partnerük van.

A prémiumkávék a hazai piac 15 százalékát teszik ki 

– közölte Árok Gábor, aki azt is megjegyezte: egyre többen mondják, hogy az íz és az élmény, s nem az „életben maradás” miatt kávéznak.
A csütörtökön átadott Accademia Vergnanóban a kávékészítés csínját-bínját sajátíthatják majd el a cég partnerei és a baristák.