A hiteles és hatékonyabb internethasználat jegyében jelentette be a Rakuten Viber a 2023-as fejlesztéseit, egyúttal saját felméréseire hivatkozva mutatta be a magyar piac trendjeit a Világgazdaság részvételével megtartott sajtóbeszélgetésen.

Rakuten To Buy Viber Internet Messaging App For $900 Million
Fotó: Bloomberg

A kutatások szerint Magyarországon a vállalkozások 48 százaléka már használja az üzenetküldő alkalmazásokat, a közösségi hálózatokat, ami 10 százalékos növekedés 2019 óta, és további bővülés várható. Csak tavaly több mint 100 millió üzleti vonatkozású üzenetet váltottak a chatbotokon keresztül. Erre a trendre is reagálva 

a cég két újítást vezet be 2023-ban: a Business Inboxnak és a Commercial Accountnak hívott üzleti frissítéseket az alkalmazáson belül.

A mobilozók fele egyetlen appra koncentrál

A Business Inbox egy külön mappa a márka és a felhasználó közötti interakciók számára, amely közvetlenül a szokásos csevegések képernyőről érhető el. Célja, hogy javítsa a márkák és a felhasználók közti kommunikációt, továbbá az ügyfélszolgálati élményt javítva növelje a márkahűséget. A mikrovállalkozásoknak szánt Commercial Account pedig lehetővé teszi, hogy a felhasználók egy helyen keressenek és fedezzenek fel minden üzleti információt és kommunikációs csatornát. Az ellenőrzött márkák üzleti üzenetei alapértelmezés szerint a Business Inboxba kerülnek, nehezítve a potenciális csalók számára a márkák nevében való visszaéléseket, míg a Commercial Account „kék pipa” jelzéssel lesz ellátva, és egy helyen jeleníti meg az összes üzleti információt, így a felhasználók könnyen felismerhetik a megbízható márkákat.

Cristina Constandache, a Magyarországon 68 százalékos penetrációval rendelkező Rakuten Viber bevételi igazgatója elmondta: az okostelefonozók 77 százaléka jobbára három applikációt használ, 55 százalékuk pedig egyetlenegyre koncentrál igazán, ami kétharmados arányban egy üzenetküldő szolgáltatás. 

Tapasztalatuk szerint a kelet-közép-európai felhasználók fogékonyabbak az újításokra, mint a nyugat-európaiak, szívesebben kipróbálják az új funkciókat.

Az ukrajnai háború is növelte a forgalmat

„Ezek a mérföldkőnek számító frissítések a Viber következő lépését jelentik, amely egy kényelmes, egyablakos ügyintézési pontként szolgál a márka és a felhasználók közötti kommunikáció és interakciók számára. Ez lesz az alapja a többi szuperappfunkciónak, amelyeket fokozatosan fogunk bevezetni” – közölte Cristina Constandache.

Újságírói kérdésre válaszolva kifejtette, hogy pénzügyi szempontból a 2022-es év a Viber számára is nehezen alakult a régiós politikai helyzet miatt, ám a már meglévő együttműködéseikre támaszkodva így is sikerült növekedést produkálniuk. Az applikáció tavaly augusztus óta elérhető asztali alkalmazásként a Microsoft Store felületén és mobilalkalmazásként a Samsung Galaxy Store-ban.

Ugyancsak kérdésre válaszolva a bevételi igazgató megerősítette, hogy az ukrajnai háború az üzenetküldő-applikációk, így a Viber használatában is emelkedést hozott.

Az emberek eddig is kommunikáltak más országbeliekkel, de mivel az ukrajnai háború miatt sokan elhagyták a hazájukat, ugyanakkor nyilvánvalóan szeretnének kapcsolatban maradni az otthoniakkal, megnövekedett a kommunikációs forgalom Magyarország és Ukrajna között, sőt, ugyanez igaz a szomszédos országok vonatkozásában is

– mondta Cristina Constandache.

Segítség a törökországi és szíriai földrengés nyomán

Hozzátette: sem a háborús helyzetekre, sem a természeti katasztrófákra nem lehet igazán felkészülni, ugyanakkor a törökországi és szíriai földrengés nyomán is igyekeznek segíteni. Szóba jöhetnek ingyenes vagy csökkentett költségű kommunikációs megoldások, akár a Viberen belüli, akár a Viberen kívüli forgalmazásra, és a humanitárius szervezetekkel együttműködve dolgoznak az opciókon, amelyeket mihamarabb elérhetővé kívánnak tenni.