Magyar gazdaság

Az infláció az Aldi profitját is megette

A száguldó infláció nem a kiskereskedelmi láncnak kedvezett, az értékesítésből származó nyereség eltűnt.

Noha az inflációt meghaladó mértékben, mintegy 32 százalékkal, a 2021-ben elért 315,282 milliárd forintról 417,169 milliárd forintra növelte nettó árbevételét az Aldi Magyarország Bt. 2022-ben, az áruházlánc adózott nyeresége 8,504 milliárd forintról 5,970 forintra csökkent ugyanezen két évben – derül ki a vállalkozás szerdán közzétett éves beszámolójából, rámutatva a kiskereskedelmi szektorban zajló verseny mértékére.

20210323 Budapest AldiFotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
Fotó: Kallus György / VG

A bevételek növekedésével szinte azonos mértékben, 33 százalékkal nőtt a cég által eladott áruk beszerzési értéke, amely 2021-ben 225 milliárd forint volt, 2022-ben azonban már meghaladta a 300 milliárdot. Bérekre és más személyi jellegű költségekre a cég tavaly több mint 32 milliárd forintot fordított, ami 27 százalékkal haladja meg a 2021-es, több mint 25 milliárd forintos összeget.

Nagyot nőtt a cég által igénybe vett szolgáltatások ára is, ahogy az eredménykimutatáson feltehetően az egyéb ráfordítások rovatban feltüntetett kiskereskedelmi is jókora, a tétel a tavalyelőtti 15,564 milliárd forintról 27,704 milliárd forintra emelkedett tavaly. 

Még figyelemreméltóbb, hogy 

a vállalkozás üzemi eredménye szinte nullára csökkent: míg 2021-ben több mint 8 milliárd forintot tett ki, tavaly már csupán 27 millió forintra rúgott. 

A társaság profitjának nagy részét így a pénzügyi tevékenységek eredménye teszi ki, onnan származik az adózás előtti eredmény több mint 99 százaléka.

 

Aldi Magyarország Bt nyereség vállalkozás
Kapcsolódó cikkek