A CPI Property Group a legnagyobb jövedelemtermelő ingatlantulajdonosok egyike Európában: 2023-ban a teljes portfóliója meghaladta a 20,3 milliárd eurót (7907,60 ezer milliárd forint). A CPI Hungary ráadásul Magyarország legnagyobb irodaállomány-tulajdonosa és -üzemeltetője, illetve a hazai retailpiacon – a bevásárlóközpont-üzletágban – a negyedik legnagyobb szereplő. A prágai székhelyű vállalat jelenleg több mint 603 ezer négyzetméternyi kereskedelmiingatlan-területet kezel nálunk, az assetmenedzsment divíziója 51 fővel működik. A magyarországi „gyűjteményük” összértéke 1,3 milliárd euró, azaz 506,40 milliárd forint, az itthoni kihasználtságuk pedig 93 százalékot tesz ki – tudatta a Világgazdasággal a társaság.
Sok időt töltünk a munkahelyünkön, fontos az egyensúlyi környezet
Gereben Mátyás, a CPI Hungary országmenedzsere lapunknak korábban úgy fogalmazott, hogy a munkahelyünkön jelentős időt töltünk el, ennek megfelelően
olyan egyensúlyi környezetet kell kialakítani, hogy szívesen járjanak be az alkalmazottak dolgozni.
Akár nap mint nap új ötleteket kell bevetni, megoldani. Szerinte a bérlők által megteremtett munkakörülményeken túl, ha az irodaházban ott van a masszázsszoba és a TRX-terem, amit a munkavállaló bármikor használhat; ha adott havonta két kulturális rendezvény (például koncert, felolvasóest, könyvbemutató vagy aktuális témákról szóló vitaest), ahova szívesen ül be, az a komfortérzetéhez tesz hozzá.
Márpedig CPI-hoz 328 500 négyzetméternyi irodaterület tartozik, többek között
- a myhive Haller Gardens,
- az Arena Corner vagy éppen
- a BudaPart Gate.
Beszámolójuk alapján a portfólió számos épülete elérte vagy megközelítette a 100 százalékos kihasználtságot, amely a tavalyi számoknak is köszönhető, miután 54 ezer négyzetméternyi területre több mint 60 bérleti szerződést írtak alá 2023-ban.
Átalakulóban a gazdasági környezet és a bevásárlóközpontok
Gereben már megpengette, hogy a bevásárlóközpontok egyértelműen átalakulóban vannak: olyan tereket kell ezekben a létesítményekben létrehozni, ahol minden korosztály talál magának szórakozási lehetőséget. Erre azért van szükség, mert az emberek sokszor azt értik, egyszerűbb otthon maradni, és elmerülni a telefon által kínált milliónyi opcióban.
A CPI retailportfóliója 275 ezer négyzetméteren évi 65 millió látogatót fogad, olyan bevásárlóközpontok és -parkok tartoznak hozzájuk, mint az
- Europeum,
- a Pólus,
- a Campona és
- a Stop Shopok.
A hotelek közül az ingatlanállomány részét képezi
- a Mamaison Andrássy Hotel,
- a Courtyard Marriott és
- a Marriott Budapest.
Felvásárlások következtében integrálniuk kellett három céget, miután a CPI Property Group többséget szerzett az Immofinanzban és az S Immoban. Utóbbiak erősségeit megtartották, ilyen a myhive-irodamárka is.
Ugyanakkor kiemelték: a jelenlegi átalakuló gazdasági környezetben az egyes eszközöket eltérő módon érintik az aktuális trendek és mutatók, így a szállodaipar fellendülést él át, az irodapiac folyamatosan alkalmazkodik ezekkel, míg a bevásárlóközpont-üzletág a jól ismert kihívásokkal küzd.
Együttes erővel az ingatlanok és bérlemények környezetre gyakorolt negatív hatásai ellen
Saját bevallásuk szerint a menedzsmentjük folyamatosan innovációban gondolkodik, munkatársaik pedig aktív kommunikációt folytatnak a bérlőkkel, hogy rugalmasan alakíthassák a szolgáltatásaikat a legújabb igényeknek megfelelően. Továbbá
támogatják a teljes szektor ESG-szemléletének formálását, és erre a hazai ingatlanpiacon elsőként állítottak fel ESG-stratégiát, illetve elsőként ajánlottak a bérlőiknek fenntarthatósági megállapodást (zöld bérleti szerződést).
Évente kétszer tartanak fórumokat a környezettudatos lehetőségekkel, illetve hogy a bérlőkkel együtt hatékonyan csökkentsék az ingatlanok és bérlemények környezetre gyakorolt negatív hatásait.
A CPI-nál jelentős előnyként tekintenek arra, hogy korszerű energiastratégiájukkal stabilan tartották az árakat az elmúlt években, így többek között a portfólió villamosenergia-szükségletét is régiós megújuló energiaforrásokból biztosítják származási garanciával.