A továbbra is a turizmus motorja, márciusban is erős forgalmat generáltak vele a magyarok. Tavaly 2,6 millió felhasználó rendelkezett SZÉP-kártyával márciusban, idén ez a szám már 2,8 millióra nőtt. A cégek a hónapban majdnem 59 milliárd forintot töltöttek fel a kártyákra.

a20210526_szepkartya_hotel_nyaralas_fg_fmh (3)
SZÉP Kártyá
Márciusban 59 milliárd forintot költöttek SZÉP-kártyáról a magyarok / Fotó: Fehér Gábor

Egy év alatt 12 ezerrel nőtt a SZÉP-kártyát elfogadó szálláshelyek, vendéglátóhelyek és turisztikai attrakciók száma, 

ugyanis míg 2023 márciusában 132 ezer helyen lehetett használni a fizetőeszközt, addig ez a szám 2024 márciusára 144 ezerre emelkedett.

A SZÉP-kártya töretlen népszerűségét mutatja, hogy a feltöltések összege 22,6 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest, így idén márciusban 58,7 milliárd forintot osztottak ki a munkáltatók.

Mennyit költenek SZÉP-kártyáról a magyarok?

A költések tekintetében is emelkedést láthatunk, ami a turisztikai kereslet élénkülését jelzi: 

márciusban az előző évhez képest 10 százalékkal, 35 milliárd forintra nőtt a SZÉP-kártyákról felhasznált összeg.

2024 első negyedévét tekintve megállapítható, hogy az év első három hónapjában a feltöltések összértéke meghaladta a 109,4 milliárd forintot, ami az előző év azonos időszakát 22, a 2019-es évet pedig 107 százalékkal múlta felül. A költések összege az első negyedévben meghaladta a 86 milliárd forintot.

A SZÉP-kártya használati, valamint az eddig megismert turisztikai adatok alapján megállapítható, hogy a turisztikai fogyasztás jelentősen növekszik. A kormány célja, hogy 2024-ben újraindítsa, majd jövőre tovább emelje a gazdasági növekedést, és így évről évre haladva, folyamatosan felzárkózzunk és elérjük az EU-fejlettségi átlag 90 százalékát. Ehhez járul hozzá a turisztikai ágazat folyamatosan erősödő teljesítménye.

A legtöbb magyar kisvállalkozás nem tartja fontosnak, hogy cafeteriát adjon a dolgozóinak

Jelenleg a 13. havi fizetés a legnépszerűbb juttatási forma a munkavállalók között. Cafeteriában viszont tízből négy cég gondolkodik.