A környezetvédelmi hatóság szigorította a debreceni katódgyár működését: a kibocsátási határértéken túlmenően a nem hőtermeléssel összefüggő félévenkénti mérési kötelezettség helyett negyedéves, a hőtermeléssel összefüggő pontforrások esetében a háromévenkénti helyett éves mérési gyakoriságot írt elő – írja a Dehir.hu.
A dél-koreai EcoPro BM üzemében az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges katódot gyártják a jövőben, a létesítmény alapkőletételi ünnepségét 2023-ban tartották, és a tervek szerint 2025-ben kezdődhet a tömegtermelés.
A környezetvédelmi hatóság indoklásában kiemelete: figyelemmel volt a határértékek megállapítása során a megelőzés elvére, az ipari parkban már engedéllyel rendelkező gyárak kibocsátásaira, valamint a felülvizsgálati dokumentációban ismertetett technikára és a bemutatott kibocsátási adatokra.
A szerv a kibocsátási határértékek mellett szigorú zajkibocsátási határértékeket is előírt. Debrecen vezetése többször leszögezte: fontosnak tartja, hogy nemcsak az akkumulátorgyárak, de a teljes ellátási láncban részt vevő üzemeknél akár az uniós előírásoknál is szigorúbb feltételeket támasszanak a hatóságok, és ezek betartatását minden körülmények között biztosítani kell.
Csődbe vitte a Northvoltot, aztán lemondott a svéd akkuevangélista
Carlsson vezetése mellett a Northvolt a pénzt nem sajnálva gyorsan terjeszkedett, hogy megteremtse a szükséges méretarányt a kínai és a koreai szektortársakkal való versenyzéshez. A kereslet azonban visszaesett, az akkumulátorgyártó eladósodott, és végül a főtulajdonos Volkswagen is közölte, hogy nincs több pénze a projektre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.