BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árgus szemekkel figyeli a lakásbiztosítási kampányt a jegybank

Ismét biztosítóvezetői találkozót szervezett a Magyar Nemzeti Bank. A márciusi lakásbiztosítási kampány fontos lesz a piaci szereplők számára.

Idén újból biztosítói reggelin tekintették át a legfontosabb aktuális kérdéseket a hazai piaci szereplők, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz), a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A megbeszélésen elhangzott, hogy a márciusi lakásbiztosítási átszerződési időszakra a biztosítók és az MNB is készül, többek között kommunikációval. A lakásbiztosítások esetében cél a verseny további élénkítése. Az új Etikus 2.0 szabályozócsomag a teljes biztosítási piacon olyan termékfejlesztési hullámot indíthat el, amely jelentősen javítja a biztosítások ár-érték arányát.

IMG_2643 jegybank alapkamat
MNB
lakásbiztosítás
 A márciusi lakásbiztosítási kampány fontos lesz a piaci szereplők számára / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A megbeszélésen Kandrács Csaba, az MNB felügyeleti alelnöke a hazai biztosítók vezérigazgatóit, illetve felső vezetőit, a Mabisz főtitkárát, illetve az NGM helyettes államtitkárát látta vendégül. Az üzleti reggelin elhangzott, hogy az első, 2024. évi lakásbiztosítási kampány minden várakozáson felüli aktivitást hozott:

  • több mint 640 ezer szerződés mozdult meg,
  • amelyek közül több mint 300 ezer ügyfél biztosítóján belül vizsgálta felül szerződését,
  • és szintén mintegy 300 ezer pedig új biztosítónál köthette meg szerződését.

A fogyasztói aktivitáson túl az MNB visszamérései szerint javult a szerződések szolgáltatási szintje és nőtt az ügyfélérték is.

Márciusban újra felpörög a lakásbiztosítási kampány

Az idén márciusi rendkívüli lakásbiztosítási átszerződési lehetőség ismét erősítheti a piaci versenyt, támogathatja a pénzügyi tudatosságot. Mindezek nyomán jelentősen javulhat a biztosítókba vetett bizalom, a pénzügyi stabilitás, illetve növekedhet a kereslet az egyéb biztosítási termékek iránt is. A meglévő lakásbiztosítással rendelkezők áttekinthetik, hogy szerződésük alapján ingatlanuk, ingóságaik nem alulbiztosítottak-e, és összehasonlíthatják jelenlegi szerződésüket a biztosítók új ajánlataival.

A jegybank 2025-ben ismét kommunikációs megjelenésekkel készül, hogy az ügyfelek figyelmét felhívja a biztosítóváltás lehetőségére, kiemelten pedig a kedvező szolgáltatási minőséget szavatoló Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO). Az MNB a biztosítóktól is aktív kommunikációt és tisztességes versenyt vár el. A kampány arra is alkalmas lehet, hogy a hozzávetőlegesen 1 millió biztosítatlan háztartás figyelmét ráirányítsa a lakásbiztosítás fontosságára.

Európában is úttörő rendszert hoztak létre

A résztvevők egyeztettek arról, hogy az MNB és a banki és biztosítási piac szereplői közös fejlesztéssel létrehozták a DLT Lakásbiztosítási Rendszert, amely – európai szinten is előremutató innovációként – a lakásbiztosítások nyilvántartását és ezek hitelbiztosítékként történő felhasználását támogató, blokkláncalapú osztott főkönyvi technológiájú informatikai megoldás. Feladata a bankok jelzáloghiteleihez kötődő hitelfedezeti vagyonbiztosítások (induláskor a lakás- és társasházi biztosítások) záradékolásának, nyilvántartásának, igazolásának megkönnyítése, a bankok és biztosítók közti információáramlás elősegítése.

A biztosítói reggeli fókuszában emellett a pénzügyi felügyelet biztosítási piacot szabályozó Etikus biztosítás 2.0 csomagja is szerepelt. A szabályozás a termékek ár-érték arányának javításával, az ügyfél-tájékoztatás erősítésével növeli a biztosítási termékek iránti bizalmat, ami a piaci szereplők és az ügyfelek érdeke is. A csomag jó pár – a kellő felkészülés érdekében döntően 2026. január 1-jén életbe lépő – intézkedéssel, többek közt a biztosítási termékfejlesztés szigorú ügyfélközpontú szabályozásával, valamint az ár-érték arány tesztelésének elvárásával emeli a biztosítási termékek által nyújtott értéket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.