Történelmi vasútvonal újraindítása kerülhet napirendre. Ráadásul az új nagysebességű szakasz nem csupán Debrecent kötheti össze Berettyóújfaluval, hanem hosszú távon a Nagyváraddal megszakadt kapcsolatot is helyreállíthatja – írta a Magyar Építők.
A napokban jelent meg az arra vonatkozó felhívás, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a Debrecen − Berettyóújfalu vasútvonal tervezési feladataira.
Az európai uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint a nyertes ajánlattevő feladata:
A kiírás szerint a vonalvezetés Debrecen vasútállomástól (kezdőponti váltókörzet) Debrecen Repülőtér területének északnyugati sarkáig a meglévő 106. számú vasútvonallal párhuzamosan halad, majd onnan teljesen új nyomvonalon halad – figyelembe véve a repülőtéri futópálya hosszabbításának tervét – Berettyóújfalu állomásig − olvasható a kiírásban.
Akár már idén megkezdődhet több fontos vasútvonal, például a miskolci vagy a szegedi fővonal egy-egy szakaszának felújítása az Európai Beruházási Bank által nyújtott hitelből. Egy konferencián a MÁV vezérigazgató-helyettese mutatta be a pontos projektlistát, hogy milyen felújításokat tervez az állami vasúttársaság 2025–26-ban.
A vasútvonalakkal párhuzamosan a MÁV 36 állomás felújítását tervezi, ebből 14-et a Magyar Falu Programon keresztül újítanának meg. Többek között renoválnák Esztergom Kertváros, Martonvásár, Balmazújváros, Villány, Tokaj és Várpalota állomásokat. A legnagyobb beruházásnak a gyulai felvételi épület építése ígérkezik, amit 3,3 milliárdból terveznek megvalósítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.