BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Történelmi vasútvonal támad fel Magyarországon: 160-nal száguldhatnak a vonatok − Trianon újabb átka törhet meg

Nagy múltú vasútvonalat nyithatnak újra a közeljövőben. A vasútfejlesztés következtében újra járhatnak majd vonatok Debrecen és Nagyvárad között.

Történelmi vasútvonal újraindítása kerülhet napirendre. Ráadásul az új nagysebességű szakasz nem csupán Debrecent kötheti össze Berettyóújfaluval, hanem hosszú távon a Nagyváraddal megszakadt kapcsolatot is helyreállíthatja – írta a Magyar Építők.

Debrecen,,Hungary,-,August,,18,,2021:,People,Are,Waiting,For
Történelmi vasútvonal indulhat újra Magyarországon / Fotó: Shutterstock

A napokban jelent meg az arra vonatkozó felhívás, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a Debrecen − Berettyóújfalu vasútvonal tervezési feladataira.

Az európai uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint a nyertes ajánlattevő feladata:

  • új nagysebességű pálya tervezése a Debrecen Nagyállomás−Berettyóújfalu szakaszon mintegy 38,62 vágánykilométer hosszúságban,
  • a 106. számú vasútvonal átépítése,
  • valamint új nyomvonalra helyezése tervezetten 11,36 vágánykilométer hosszon a Debrecen Nagyállomás − Sáránd szakaszon, a nagysebességű pályával párhuzamosan.

A kiírás szerint a vonalvezetés Debrecen vasútállomástól (kezdőponti váltókörzet) Debrecen Repülőtér területének északnyugati sarkáig a meglévő 106. számú vasútvonallal párhuzamosan halad, majd onnan teljesen új nyomvonalon halad – figyelembe véve a repülőtéri futópálya hosszabbításának tervét – Berettyóújfalu állomásig − olvasható a kiírásban.

Megszereztük a listát: ezek a magyar vasútvonalak újulhatnak meg idén, ha Lázár János sikerrel jár

Akár már idén megkezdődhet több fontos vasútvonal, például a miskolci vagy a szegedi fővonal egy-egy szakaszának felújítása az Európai Beruházási Bank által nyújtott hitelből. Egy konferencián a MÁV vezérigazgató-helyettese mutatta be a pontos projektlistát, hogy milyen felújításokat tervez az állami vasúttársaság 2025–26-ban.

A vasútvonalakkal párhuzamosan a MÁV 36 állomás felújítását tervezi, ebből 14-et a Magyar Falu Programon keresztül újítanának meg. Többek között renoválnák Esztergom Kertváros, Martonvásár, Balmazújváros, Villány, Tokaj és Várpalota állomásokat. A legnagyobb beruházásnak a gyulai felvételi épület építése ígérkezik, amit 3,3 milliárdból terveznek megvalósítani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.