A Lidl Magyarország 2024-től fokozatosan megújítja saját márkás üdítőinek palackjait is, ezáltal megelőzve a szűzműanyag-felhasználást, előmozdítva a körforgásos gazdasági modellt s óvva környezetünket – tájékoztatott kedden az üzletlánc.
A Schwarz Csoport összes vállalata, így a Lidl Magyarország is elfogadta a nemzetközi, holisztikus műanyag-stratégiát, a REset Plasticot, amellyel összhangban az üzletlánc megújítja a saját márkás üdítői csomagolását.
Az átállás részeként a Freeway mellett más márkák csomagolását is fejlesztette a cég, 38 termék palackja (kupak és címke nélkül) tartalmaz 75 százalék vagy afeletti arányban újrahasznosított műanyagot.
„Felelős és etikus vállalatként folyamatosan törekszünk a fenntartható működésre. Jelentős eredménynek tekintjük, hogy ezen intézkedésünkkel, beszállítóinkkal együttműködve az üdítő, ásványvíz és gyümölcsital kategóriára vonatkoztatva éves szinten mintegy 3 ezer tonna nem újrahasznosított (szűz) műanyag felhasználását előzzük meg, hiszen helyette újrahasznosított műanyagot használunk. Ráadásul, miután beszállítóink termékeit a környező országokba is exportáljuk, a régiót is érintő intézkedésről van szó” – mondta el Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Az étolaj, a palackos bor, a tej és tejtermékek és a higiéniai papírok csomagolásában vagy akár háztartási cikkekben – például a mosó- és öblítőszeres flakonokban – is van műanyag, ezért ezek esetében is arra törekszik a vállalat, hogy minél nagyobb százalékban növelje bennük az újrahasznosított anyag arányát, ahol csak lehetséges.
Emellett a vállalat a PreZeróval, a Schwarz Csoport környezetvédelmi vállalatával együttműködve időszakosan kínál újrahasznosított műanyaggal készült saját márkás háztartási termékeket. Továbbá időről időre elérhetők a Lidl áruházakban olyan sportruházati cikkek, amelyek különlegessége, hogy anyagukban olyan újrahasznosított műanyaghulladékot építettek be, amelyeket strandokon és tengerparti régiókban gyűjtöttek össze.
A fenti intézkedésekkel a Lidl célja, hogy csökkentse műanyaghasználatát, és megvalósuljon a zárt körforgás elve is.
Forradalom a palackvisszaváltásban: a Lidl rendszerét használja minden ötödik vásárló
Bődületes mennyiségű italcsomagolás érkezett az automatákba. A Lidl azonban további fejlesztésekkel is szeretné javítani a visszaváltás hatékonyságát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.