BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Lidl új területen törne az élre

A Lidl Magyarország bejelentette, hogy immár 38 saját márkás üdítőitalának palackja nagyrészt újrahasznosított műanyagból készül. A Lidl a Freeway mellett más márkák csomagolását is fejlesztette, amivel évente mintegy 3 ezer tonnával csökkenti a szűz műanyag felhasználását.

A Lidl Magyarország 2024-től fokozatosan megújítja saját márkás üdítőinek palackjait is, ezáltal megelőzve a szűzműanyag-felhasználást, előmozdítva a körforgásos gazdasági modellt s óvva környezetünket – tájékoztatott kedden az üzletlánc.

Budapest,,Hungary,-,July,3,,2020:,Lidl,Super,Market,Chain
A Lidl Magyarország bejelentette, hogy immár 38 saját márkás üdítőitalának palackja nagyrészt újrahasznosított műanyagból készül / Fotó: Raketir / Shutterstock

A Schwarz Csoport összes vállalata, így a Lidl Magyarország is elfogadta a nemzetközi, holisztikus műanyag-stratégiát, a REset Plasticot, amellyel összhangban az üzletlánc megújítja a saját márkás üdítői csomagolását.

Az átállás részeként a Freeway mellett más márkák csomagolását is fejlesztette a cég, 38 termék palackja (kupak és címke nélkül) tartalmaz 75 százalék vagy afeletti arányban újrahasznosított műanyagot.

„Felelős és etikus vállalatként folyamatosan törekszünk a fenntartható működésre. Jelentős eredménynek tekintjük, hogy ezen intézkedésünkkel, beszállítóinkkal együttműködve az üdítő, ásványvíz és gyümölcsital kategóriára vonatkoztatva éves szinten mintegy 3 ezer tonna nem újrahasznosított (szűz) műanyag felhasználását előzzük meg, hiszen helyette újrahasznosított műanyagot használunk. Ráadásul, miután beszállítóink termékeit a környező országokba is exportáljuk, a régiót is érintő intézkedésről van szó” – mondta el Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

A Lidl nem csak az műanyag palackos üdítőitalok csomagolása terén tett vállalást

Az étolaj, a palackos bor, a tej és tejtermékek és a higiéniai papírok csomagolásában vagy akár háztartási cikkekben – például a mosó- és öblítőszeres flakonokban – is van műanyag, ezért ezek esetében is arra törekszik a vállalat, hogy minél nagyobb százalékban növelje bennük az újrahasznosított anyag arányát, ahol csak lehetséges. 

Emellett a vállalat a PreZeróval, a Schwarz Csoport környezetvédelmi vállalatával együttműködve időszakosan kínál újrahasznosított műanyaggal készült saját márkás háztartási termékeket. Továbbá időről időre elérhetők a Lidl áruházakban olyan sportruházati cikkek, amelyek különlegessége, hogy anyagukban olyan újrahasznosított műanyaghulladékot építettek be, amelyeket strandokon és tengerparti régiókban gyűjtöttek össze. 

A fenti intézkedésekkel a Lidl célja, hogy csökkentse műanyaghasználatát, és megvalósuljon a zárt körforgás elve is.

Forradalom a palackvisszaváltásban: a Lidl rendszerét használja minden ötödik vásárló

Bődületes mennyiségű italcsomagolás érkezett az automatákba. A Lidl azonban további fejlesztésekkel is szeretné javítani a visszaváltás hatékonyságát.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.