BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól pörög a céges e-autó-program - 4 ezer felett jár a kifizetések száma

A több mint 6200 nyertes közel kétharmadának utaltak el eddig a számukra megítélt 27,6 milliárd forintból összesen 17,6 milliárd forintot. A kifizetésekben érintett támogatottak több mint 4500 tisztán elektromos gépkocsival zöldítik flottájukat.

A több mint 6200 nyertes közel kétharmadának utaltak el eddig a számukra megítélt 27,6 milliárd forintból összesen 17,6 milliárd forintot. A kifizetésekben érintett támogatottak több mint 4500 tisztán elektromos gépkocsival zöldítik céges flottájukat – áll az Energiaügyi Minisztérium Facebook-bejegyzésében. 

zöld flotta
Sok cég a zöldflotta mellett voksol / Fotó: Polyak Attila

A pályázati lehetőség járművenként legfeljebb 4 millió, gazdasági társaságonként akár 64 millió forint hozzájárulást biztosít tiszta és csendes személyautók, teherautók vagy kisbuszok beszerzéséhez. 

A programnak is köszönhető, hogy idén márciustól júniusig minden hónapban bármelyik korábbi havi adatnál több zöldautóval gyarapodott a hazai állomány. 2020 elejéhez képest a világoszöld hatósági jelzéssel forgalomba állított gépkocsik száma megtízszereződött. 
Az elektromos autók terjedésével csökken a levegőszennyezés és zajterhelés, de üzemeltetésük és karbantartásuk is olcsóbb, mint a hagyományos hajtásúaké. A vállalati e-autó-programban még december elejéig várják a jelentkezéseket.

Késik a szegedi BYD

A kínai BYD késlelteti a szegedi elektromosautó-gyár tömeggyártásának beindítását – értesült a Reuters több forrásból. A világ egyik legnagyobb EV-gyártója a korábban tervezettnél kevesebb járművet fog előállítani Magyarországon, miközben Európában visszafogottabb kereslettel szembesül. A BYD döntése hatással lehet a régiós autóipari várakozásokra is. A kínai BYD 2026-ig elhalasztja a tömeggyártás elindítását új magyarországi elektromosjármű-gyárában, és legalább az első két évben a tervezett kapacitás alatt fogja üzemeltetni a szegedi üzemet.

A Reuters cikke szerint ugyanakkor Kína első számú autógyártója a vártnál korábban kezdi meg az autók gyártását az új törökországi üzemében, ahol alacsonyabbak a bérköltségek. A török gyára a tervek szerint a bejelentett gyártási terveinél magasabb kapacitáson üzemel majd.

A gyártás áthelyezése Magyarországról Törökországba visszaesést jelentene az Európai Unió számára, amely korábban abban bízott, hogy a Kínában gyártott elektromos autókra kivetett vámok kínai befektetéseket és jól fizetett gyártói munkahelyeket hoznak majd az Unióba.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.