Közel kétszázötven új dolgozó állt munkába egyetlen napon a debreceni BMW-gyárban. A létszámnövekedés a gyárban azért történt, mert hamarosan indul a második műszak az üzemben – írja a Dehír.
Emellett az üzemben duális szakképzési program is működik, amelyhez 2025 szeptember elején újabb száz diák csatlakozott. A gyárban jelenleg több ezren dolgoznak és idén további bővülést terveznek, amikor megkezdik a tisztán elektromos Neue Klasse modellek sorozatgyártását.
A létesítmény rendkívül fontos a német autógyártónak: a Debrecen mellett magasodó, ezer méter hosszú csarnokkolosszus, a két év alatt a semmiből felhúzott BMW-gyár képével indítja terjedelmes cikkét a német Spiegel, amelyben azt vázolják, hogy a német autóóriás és a német autóipar számára mennyire fontos lesz az üzemben zajló gyártás.
Oliver Zipse, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmaz: „A helyzet komoly – minden tekintetben. Az iparunkban szelekció jön. A gyenge kiesik.” Debrecenben a BMW az itt készülő iX3 modellek révén nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy újradefiniálja az autót.
Ugyan az iparágban ez elképzelhetetlen, de mindent a Neue Klasse modellcsoportra tettek fel.
A reménykedés nagy, de egyszer már megégették magukat, 2013-ban, amikor bemutatták az i3 elektromos autót: a karbon karosszéria, a futurisztikus belső tér, a radikális koncepció a vásárlóknak túl idegen volt, rétegmodell maradt, elriasztotta a konzervatív vevőket, akik azt szerették, ha a világításkapcsoló ott van, ahol mindig is volt.
Ráadásul magyar vonatkozása is van a modellnek, ugyanis az iX3 lehet az első, ami a BMW debreceni gyárában készül majd. Éves szinten 150 ezer iX3 legyártása a cél a német márka magyarországi gyárában, ahol egyébként csak elektromos autókat gyártanak majd.
A BMW zöldáramot is fog termelni, várhatóan elsősorban saját célra. A BMW Manufacturing Hungary Kft. – bizonyos feltételekkel – kiserőmű létesítésére és a villamos energia termelésére vonatkozó összevont engedélyt kapott a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivataltól.
Fellendült a német autópiac: ismét fogynak a hazai márkák
A hagyományos benzin- és dízelmotoros autók jelentősen vesztettek a súlyukból. A német autópiac azonban augusztusban 5 százalékkal bővült az előző évhez képest, miközben a hibridek és tisztán elektromos modellek robbanásszerű növekedést mutattak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.