Magyarország az államadósságot kész növelni a MÁV érdekében. „Kétmilliárd eurós programról, tehát 880 milliárd forintról tárgyalunk az Európai Beruházási Bankkal” – jelentette ki az ATV Egyenes Beszéd című műsorában Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter elmondta, hogy ez az összeg a 3500 kilométernyi rossz állapotú vasútból 1000 kilométer felújítását jelentené. Ezzel rövidebb lenne a menetidő, és jobb lenne a komfortérzet és a közérzet az utazók számára.
A tárcavezető szerint a legfontosabb kérdés, hogy minél több vasutat fel tudjanak újítani, és minél több új járművet tudjanak venni. Mindennap 130 ezer ülőhelye van a MÁV-nak, és 5800 autóbusza a Volánnak. A 130 ezer ülőhelyből a következő négy évben 60 ezer megújul.
Lázár János beszélt az M1-es autópálya felújításáról is. Magyarország legfontosabb és legforgalmasabb sztrádájának felújítása szeptember 15-én elindul, ezzel együtt megkezdődik a lezárás is, és ez lesz az elmúlt száz év egyik legnagyobb útépítési beruházása hazánkban.
Ennek kapcsán a tárcavezető elmondta, hogy a megállapodás értelmében a teljes beruházás alatt kétszer két sávot kell biztosítani. Ez nagy projekt, mert 60-80 kilométeren keresztül jelentős sebességkorlátozással lehet majd haladni a sztrádán. Hozzátette, arra törekszenek, hogy az összes teherautót a autópályán tartsák, és átszervezzék az M1-es melletti összes alsóbbrendű útnak a forgalmát, áttáblázzák az egészet, hogy a személyforgalom le tudjon menni az M1-es autópályáról, és a dugók számát csökkenteni lehessen.
Az M1-es sztráda négy vármegyét érint: Pest, Fejér, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron. Itt együttesen csaknem 2,5 millióan élnek. Lázár János elmondta, hogy akik a négy vármegyében laknak, január elsejétől 15 ezer forintért használhatják a teljes M1-es szakaszt. Vagyis a négy vármegyére vonatkozó, négy darab éves autópálya-matrica helyett a négyet együtt 15 ezer forintért vehetik meg, lényegében fél áron az eddigi közel 28 ezer forintos összeg helyett.
A rákosrendezői beruházás kapcsán a nemzetközi tervpályázattal a főváros megakadt, mivel sem a Fidesz, sem a Tisza nem szavazta meg. Ez Lázár Jánost meglepte, és sajnálja, hogy ez történt. Hozzátette, hogy neki a kormány részéről az a feladata, hogy a beruházás megvalósításáért mindent megtegyen.
A következő lépés egy infrastruktúra-szerződés megkötése, amihez szükséges, hogy Budapest eldöntse, mit akar építeni. A tárcavezető támogatja Karácsony Gergely főpolgármestert abban, hogy egy jó projekt, egy jó beruházás születhessen, ami jó a fővárosiaknak és jó az országnak. A tervpályázat ötletpályázat is és építési elképzelés is egyben.
„A fővárosi főépítészt korrekt embernek ismerem, az előkészítés folyamatát korrektnek tartom. Nem ismerem a szakmai kifogásokat, amiket a fideszesek megfogalmaztak. De a végén reménykedem egy kompromisszumban, mert nekem az a dolgom, hogy az összes infrastruktúrát, ami majd a tervek kapcsán kialakul, biztosítsam. És erre készek is vagyunk, megvan a kormány felhatalmazása erre. Együttműködésre törekszünk” – jelentette ki Lázár János.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.