Nem csak életmódbeli, egészségügyi vonatkozású, hanem legalább ennyire pénzügyi kérdés is az, hogy otthon készítünk-e magunknak és családunknak főtt ételeket, vagy kényelmi ételként vásároljuk meg azokat, esetleg más táplálkozási formákat részesítünk előnyben – írja az Origo az IKEA témában készített kutatási eredményeinek ismertetése kapcsán. A vállalat „Élet Otthon” kutatásából kiderül, hogy a konyha a magyarok 53 százaléka számára a legkedvesebb hely az otthonukban. Noha a megkérdezettek többségének az otthon a kikapcsolódás helyszíne is, a háztartásoknál jelentkező anyagi kihívások miatt egyre többen (27 százalék) keresnek olyan megoldásokat, amelyek segítenek a megtakarításban, amit a konyhai szokások is tükröznek.
A vállalat aktuális pénzügyi éve szeptemberben kezdődik, amiben az otthon és az otthoni ételkészítés, a főzés színterei kerülnek előtérbe. Ennek kapcsán a magyarok körében is népszerű vállalat 2026-ra több mint négyszáz új, főzési és étkezési vonatkozású terméket jelentett be, amivel a fogyasztói tudatosságot segítenék elő. Arról ugyanakkor egyelőre nem adtak információt, hogy a termékkínálatba beemelt új termékek mely piacaikon lesznek elérhetők.
A lap Charlotte Miles, a vállalat cseh-magyar-szlovák régiós kereskedelmi vezetőjét idézi, aki közleményük szerint azt mondta, hogy a kutatási eredmények egyértelműen igazolják, hogy a konyha több, mint egy funkcionális tér – a közös pillanatok, a biztonság és a jóllét forrása. „A magyarok 40 százaléka azért főz otthon, hogy pénzt takarítson meg, és ugyanennyien tartják egészségesebbnek a házilag készített ételeket, mint a gyorséttermi alternatívákat” – véli a kereskedelmi vezető.
Érdemes megemlíteni, hogy az otthoni főzés csak a magyar étkezési szokások egy részéről árulkodik. A Ben Original's néhány éve az Élelmezés Világnapján kiadott kutatási eredményeiből az derült ki, hogy a magyarok többsége a vacsorát tartja a nap fő étkezésének, egyúttal a lehetőséget arra, hogy azt a család együtt tegye. Ugyanakkor az akkori adatok szerint több a magyarok 54 százaléka legfeljebb 30 percet szán a vacsorára.
A 39 országban, több mint 38 000 résztvevővel, tavaly elvégzett kutatás eredményei szerint az elmúlt években a magyarok több, étkezéssel kapcsolatos szokása változott az elmúlt években:
A cég megjegyezte, hogy az élelmiszer-hulladék mérséklése érdekében saját konyháiban 2017 óta 60 százalékos csökkenést ért el, a „Too Good To Go” partnerségek pedig eddig több mint 800 000 adag ételt mentettek meg. Az IKEA Food üzletág a 2024-es pénzügyi évben 2,2 milliárd eurós bevételt ért el.
További információk az Origo cikkében olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.