Békéscsaba és térsége meglehetősen nagy figyelmet kapott az elmúlt hetekben: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter múlt héten bejelentette, hogy óriási beruházás veszi kezdetét Békéscsabán, a szingapúri Vulcan Shield Group 280 milliárd forintból épít gyárat. Ezen kívül Orbán Viktor miniszterelnök is utalt arra, hogy elkészül egy folyamatban lévő fejlesztés: a Lökösháza–Békéscsaba-vasútvonal kerül átadásra, az ünnepségre pedig ő maga is ellátogatott.
Hétfőn meg is történt az említett szakasz átadása: az Építési és Közlekedési Minisztérium által kiküldött meghívó szerint a fejlesztés átadó ünnepsége délután 1 órakor megkezdődött. A meghívóban külön kiemelték, hogy a vendégek várhatóan magas száma miatt csak előzetes regisztrációval lehet rész venni az ünnepségen, ám a biztonsági intézkedés nem csak emiatt volt, hanem azért is, mert a miniszterelnök beváltotta hétvégi ígéretét:
Orbán Viktor megjelent a Lökösháza–Békéscsaba-vasútvonal átadóján és beszédet is mondott.
Múlt hétvégi beszédében a miniszterelnök még azt is kiemelte, hogy Kelet–Magyarországon gyárátadódömping várható. Olyan gazdaságot építenek, „ahol a kenyér szélére is jut vaj”. „Mi azt akarjuk, hogy Magyarország és mi, magyarok, nagyok legyünk és gazdagok. Egyszerűen naggyá tesszük Magyarországot” – jelentette ki. „Mikor fiatal voltam, azt gondoltam, hogy mi, magyarok, a 20. századot elvesztettük, de majd a 21-iket meg fogjuk nyerni. Mikor a saját életemre gondoltam, úgy képzeltem, hogy egy vesztes országba születtem, de egy győztes országban fogok meghalni. Azt gondoltam, majd mi naggyá tesszük Magyarországot”.
„Délután még sok munkánk lesz” – kezdte beszédét a miniszterelnök, majd humorosan egy Krasznahorkai László részlettel példázta, mi nem lesz Magyarországon: soha meg nem érkező vonatok, kapkodó állomásfőnök, frusztrált utasok, lepukkant utasok. Azonban ezzel a felújítással ez megváltozik, mert a regény a múlt, ez pedig a jövő.
Vannak modern gyors vonatok és szép régi állomások. De ne szaladjunk előre, mert a munka még nincsen kész!
– mondta Orbán Viktor. A miniszterelnök kifejtette, hogy Lökösháza legnagyobb problémája a 105 éve létrejött határvonalakkal kezdődött, amivel megfosztották attól a vérkeringéstől, ami élettel töltötte meg az ottani világot.
Orbán Viktor beszélt az Alföld-programról:
Továbbá hangsúlyozta, hogy
épül a következő vasút Szegedtől Kiskunfélegyházáig. Tehát 3 autópálya és 3 vasút épül.
Az Alföld-program másik fejezetéről is beszélt, ami a munkahelyekről szól. „Ha munka lesz, minden lesz” – mondta a miniszterelnök. A Vulcan Shield Group beruházása kapcsán Orbán Viktor felsorolta, milyen hasonló fejlesztések valósulnak meg a régióban:
Az Airbus itt van már Gyulán, Kecskeméten hamarosan átadjuk a második nagy Mercedes-gyárat, Szegeden BYD – több ezres gyár – és Debrecen, ahol pénteken adjuk át a BMW-gyárat, és ott már össze se tudjuk számolni, hány gyárat fogunk átadni a következő időszakban. Ha nem kalkulálok rosszul, akkor ez összesen mintegy 50 000 új álláshelyet jelent itt az Alföldön.
Továbbá elmondta, hogy a következő 15 évben létrejön a Békéscsaba-Debrecen-Nagyszalonta gazdasági térség is – ez a magyar kormány Alföld-terve.
Szijjártó Péter a bejelentésekor úgy fogalmazott, hogy ez Békéscsaba és Békés vármegye történetének legnagyobb beruházása, ráadásul a békéscsabai gyár lesz a vállalat első európai üzeme. Szijjártó Péter elmondta, hogy
A magyar kormány a beruházást 49 milliárd forinttal támogatja. Orbán Viktor a Digitális Polgári Körök (DPK) első országos találkozóján szintén felidézte a Békéscsabán történő óriási beruházást. A miniszterelnök Donald Trumpot idézve „big and beautiful” (nagy és gyönyörű) beruházásnak nevezte a szingapúri Vulcan Shield Group 280 milliárd forintos gyárépítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.