Világgazdaság

Felvásárlással fejleszti tovább digitális stratégiáját a GfK

A GfK a SirValUse Consultingban és a Nurago vállalatban szerzett részesedésének köszönhetően tovább fejleszti digitális stratégiáját.

A SirValUse Consultingot 2000 májusában alapították, és mára már Európa legnagyobb tanácsadó cégévé vált a felhasználói élmény és a felhasználhatóság kutatásának területén. A SirValUse megvizsgálja, hogy mennyire felhasználóbarátak egyes weboldalak, szoftverek, mobileszközök, ipari gyártástechnológiák, mindezek használati értéke és designja. Emellett pedig optimalizálja mindezeket. A nurago – amely még mindig új vállalatnak számít – a digitális márka, média és felhasználhatósági kutatások egyik vezető vállalata.


2010. május 4-én a GfK 40 százalékos részesedést szerzett a SirValUse Consultingban és a nuragoban, mellyel a piackutatás egyik legfejlettebb ágazatába ruházott be. A SirValUse Consulting és a nurago együttesen mintegy 120 alkalmazottal rendelkezik Hamburgban, Hannoverben, Berlinben, Münchenben, Londonban és Pekingben. 2009-ben a két vállalat együttes értékesítése mintegy 6,5 millió eurót tett ki. Ügyfeleik között számos olyan nemzetközi vállalat szerepel a szolgáltatási, kiskereskedelmi és ipari szektorokból, mint a Google, a Deutsche Telekom, az OTTO, az eBay, az LG és a Samsung.


Az új partnerkapcsolatoknak köszönhetően a GfK megerősíti szaktudását a felhasználói élmény és az online kutatás területén. A SirValUse és a nurago számára pedig számos előnyt kínál a GfK Csoport globális hálózata, hiszen a világ negyedik legnagyobb piackutató vállalata több mint száz országban rendelkezik leányvállalatokkal. A GfK és a nurago első közös sikerét a német és a brit Media Efficiency Panel kidolgozásával érte el (Németországban korábban GfK Web Efficiency Panel néven szerepelt), amely lehetővé teszi a keresztmédia hirdetési kampányoknak a vásárlók tényleges vásárlási viselkedésére gyakorolt hatásának részletes elemzését.

„A nuragoval és a SirValUse-zal kötött együttműködésnek köszönhetően a GfK megerősítette a digitális média területén kijelölt stratégiai irányvonalát. Új közös projekteken dolgozunk, hogy a fogyasztói viselkedésről meglévő átfogó adatbázisunkat még egyértelműbben köthessük össze az online kutatásból származó megállapításokkal” – mondta el Wilhelm R. Wessels, a GfK SE igazgatótanácsának tagja.

BÉT - Napi események Magyar Nemzeti Bank (MNB) Pénzügyi és gazdasági válság PSZÁF 2010 Nielsen sirvaluse nurago Allianz Biztosító A szerkesztő ajánlja makroadatok Vállalati jelentések EGIS Nyrt. Költségvetés 2012-2013 forintárfolyam Generali Matolcsy György Apple Elemzői vélemények A második Orbán-kormány digitális stratégiaRepülés Simor András A KSH jelenti Szikora János Adósságválság az EU-ban makromutatók Részvénypiacok Sharp RÁBA Nyrt. MSZP-ügyek GfK Microsoft Wall Street adó Samsung Magyar Telekom Nyrt. Botrányok a politikában Európai Unió Chrysler mtv Egészségügy - Gyógyítás Oszkó Péter