Világgazdaság

Többmilliárdos munkát hoz Magyarországra a Stadler

Október 1-jétől új feladatot kap a svájci Stadler pusztaszabolcsi járműkarbantartó egysége, amelynek ezzel 80-90 százalékra nő a kapacitáskihasználása. Megkezdi a MÁV-Start 10 Talent motorvonatának ugyanolyan karbantartását, mint amilyet most az anyacége által gyártott FLIRT-öknél végez.

A Talent azonban egészen más konstrukció, a karbantartása munkaigényesebb, ráadásul a munka kilenc vonat esetében az ötévente esedékes kis revízióval indul. (A tizedik vonat a többieknél sokkal kevesebbet futott.) Megkezdődött a szükséges célszerszámok megrendelése, és folyik a dolgozókinak az új munkára való képzése is. A pusztaszabolcsi telephelyen dolgozó mindhárom csapatot megerősítik egy-két olyan munkatárssal, aki jártas a rivális társaság vonatjának szervizében – tájékoztatta a Világgazdaságot a Stadler két magyarországi érdekeltségét összefogó budapesti központ vezetője.

Dunai Zoltán szerint a Talentek 90 százalékos rendelkezésre állásának tartása így is kihívásnak ígérkezik, hiszen a 10 vonatból egy mindig a szervizben lesz a tíznaponkénti ellenőrzés miatt. (A nagyobb számú FLIRT-nél viszont könnyebb a 94 százalékos rendelkezésre állás tartása.)

Közben további megrendelés megszerzésén dolgozik a bázis: több milliárd forintos munkát kíván Magyarországra hozni az anyacégtől. Az erről szóló javaslatot az idén előterjesztik, jövőre pedig megkezdődhet körülbelül 180 különböző Stadler-gyártású motorvonat forgóvázának itteni rendszeres revíziója. Ezek olyan járművek, amelyek karbantartását nem az üzemeltető végzi. A revíziót minden vonatnál 1,2 millió kilométerenként, azaz 5-6 évenként kell elvégezni, összesen 700-800 forgóvázról van szó – tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Autók BÉT - Napi események logisztika elemzések - Gazdaság és Pénzügy Nemzetközi konfliktusok sztrájk PSZÁF Pályázati forródrót talent raktározás kutatás Moody's Környezetvédelem - Globalizáció Gyógyítás-finanszírozás makroadatok máv-start Nyugdíjkérdés Magyarországon Stadler Költségvetés 2012-2013 Felmérések autóipar Elemzői vélemények Vlagyimir Putyin Hitelek: lakás A második Orbán-kormány oktatás energetika autó Soros György A KSH jelenti repülés Reklám és Média Adósságválság az EU-ban makromutatók Részvénypiacok A szociális és adórendszer átalakítása Bosch fogyasztási cikkek A munka világa fogyasztóvédelem Deviza- és árupiac Szakszervezet - Érdekképviselet Gazdák és termelők Befektetési lehetőségek Mol pusztaszabolcsDeviza- és árupiac Európai Unió Fővárosi ügyek Egyesült Államok Amerikai piac - napi elemzés biztosítás Tudomány - Kultúra ingatlanpiac áruszállítás Tesco infokommunikáció Adórendszer Magyarországon