A Talent azonban egészen más konstrukció, a karbantartása munkaigényesebb, ráadásul a munka kilenc vonat esetében az ötévente esedékes kis revízióval indul. (A tizedik vonat a többieknél sokkal kevesebbet futott.) Megkezdődött a szükséges célszerszámok megrendelése, és folyik a dolgozókinak az új munkára való képzése is. A pusztaszabolcsi telephelyen dolgozó mindhárom csapatot megerősítik egy-két olyan munkatárssal, aki jártas a rivális társaság vonatjának szervizében – tájékoztatta a Világgazdaságot a Stadler két magyarországi érdekeltségét összefogó budapesti központ vezetője.
Dunai Zoltán szerint a Talentek 90 százalékos rendelkezésre állásának tartása így is kihívásnak ígérkezik, hiszen a 10 vonatból egy mindig a szervizben lesz a tíznaponkénti ellenőrzés miatt. (A nagyobb számú FLIRT-nél viszont könnyebb a 94 százalékos rendelkezésre állás tartása.)
Közben további megrendelés megszerzésén dolgozik a bázis: több milliárd forintos munkát kíván Magyarországra hozni az anyacégtől. Az erről szóló javaslatot az idén előterjesztik, jövőre pedig megkezdődhet körülbelül 180 különböző Stadler-gyártású motorvonat forgóvázának itteni rendszeres revíziója. Ezek olyan járművek, amelyek karbantartását nem az üzemeltető végzi. A revíziót minden vonatnál 1,2 millió kilométerenként, azaz 5-6 évenként kell elvégezni, összesen 700-800 forgóvázról van szó – tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól.