BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
2024 ASEAN International Auto Show in Nanning kína

Lemásolta a magyar keleti nyitást a világ: tízből hét eladott e-jármű kínai

A nyugati gyártók a maradékon marakodnak, a Kelet közelébe sem érnek. A nemzetközi EV-piacon az eladások túlnyomó része kínai márkáktól került ki és belföldön történt, megerősítve az ország szerepét a zöldátállásban.

Globális szinten az újenergia-meghajtású járművek (NEV) – az elektromos autóktól a hibridekig – eladásainak 70 százaléka Kínában történt, a hazai gyártók pedig egyre nagyobb piaci részesedést szereznek világszerte – mondta Cui Dongshu, a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) főtitkára csütörtökön.

2024 ASEAN International Auto Show in Nanning kína
A nemzetközi EV-piacon az eladások túlnyomó része kínai márkáktól került ki és belföldön történt, megerősítve az ország szerepét a zöldátállásban / Fotó: NurPhoto via AFP

A világon 2024 januárja és novembere között eladott tíz új energiahajtású járműből hét Kínában történt 

– mondta Cui a Global Times hírlapnak.

A kínai piac jelentette a globális NEV-piac 70 százalékát ebben az időszakban.

A CPCA jelentése alapján a kínai gyártók is előre törtek, globális piaci részesedésük 2024-ben elérte a 70 százalékot, ez pedig Cui szerint tovább fog nőni a következő néhány évben, kiemelve, hogy Kína növekedési üteme meghaladta a globális átlagot.

Elektromos autók: óriási a baj – sorra állnak le a gyártósorok

Drasztikus intézkedéseket kell hozni a fennmaradás érdekében. Globálisan csökken a kereslet az elektromos autók iránt.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.