A Volvo villamos váltásra készül, amelynek célja, hogy az összes fő modelljét – három utcai terepjárót és két szedánt – elektromos járművé alakítsa, emellett pedig egy akkumulátoros luxusfurgont is bevezetnének, amelynek célja az ázsiai eladások fellendítése lesz – írta a Reuters.

St,Petersburg,,Russia,-,November,1,,2021:,Volvo,Xc90,Ii
Fotó: Shutterstock

A svéd autógyártó – amely teljes egészében a Geely tulajdonában van –, 2026-ig legalább hat új elektromos járművet tervez a piacra dobni. Az eddig titokban tartott terméktervek a Volvo modellkínálatának legnagyobb átalakítását jelentik azóta, hogy a kínai vállalat 2010-ben megvásárolta a márkát az amerikai Fordtól.

A Volvo célja, hogy 2030-ra teljes modellpalettáját elektromos meghajtásúra cserélje – ausztrál leányvállalata már bejelentette, hogy 2026-tól kezdve kizárólag villanyautókat kívánnak értékesíteni a piacon.

Az autógyártó az eladása után először csak technológiákat osztott meg a kínai tulajdonosával, azonban a márka, amely a biztonságról és a praktikus formatervezésről vált híressé, az utóbb években egyre jobban összpontosít az ázsiai trendekre és az ottani eladások kibővítésére törekszik.

A következő négy évre tervezett elektromos járművek között nagy szerepet vállal a Volvo új furgonja, amely nagyrészt a Geely Zeekr márkáján alapulna, amelyet elsősorban Kínában értékesítenek. A jármű a Toyota Alphardhoz hasonló, üzleti- és családi furgonnal versenyezne, amely limuzin alternatívaként népszerűnek bizonyult az ázsiai piacokon, például Kínában és Japánban is.

Inside Automobility LA Ahead Of The Los Angeles Auto Show
Fotó: Getty Images

A Volvo tervezett új elektromos modelljei közül az elsőt, az EX90 sportos terepjáró crossovert tavaly év végén mutatták be és várhatóan 2024 elején kerül a bemutatótermekbe. Ezt követi majd az autógyártó többi, régebbi modelljének az átalakítása és modernizálása.

Ezek a fővonalbeli autók a Volvo bevált, egyszerű dizájnjegyeit követik majd, de sok szempontból a kínai és más ázsiai piacok vásárlóit célozzák meg, több olyan kiegészítőt építenek be, amelyek a nyugati felhasználók körében egyáltalán nem váltak népszerűvé – ilyen például a LED-világítású hűtőrács.

A Geely a szedánok és a nagyobb járművek fejlesztési munkálatait áthelyezte a shanghaji központjába, amely megháromszorozta a tervezői létszámát – jelenleg körülbelül 60 ember dolgozik itt. Emellett a kínai autógyártó a Volvo megvásárlása után több benzinmotoros és hibrid technológiát is megszerzett, ezek gyártását a francia Renaulttal közösen alapított kínai üzemben végzik.