Az Air France–KLM pénteken a vártnál jobb első negyedéves bevételről és erős cash flow-ról számolt be, miután a légitársaság a globális fellendülésből és a nyári szezon magas jegyeladási számaiból is profitálni tudott – írta a Reuters.

Takeoff and landing planes at San Francisco International Airport (SFO)
Fotó: AFP

A francia-holland légitársaság jelentése szerint az első negyedévben a nettó veszteségeit 344 millió euróra tudta csökkenteni az egy évvel korábbi 552 millióról.

A bevétel 42 százalékkal, 6,33 milliárd euróra emelkedett, ami jóval meghaladta az elemzői várakozásokat.

Észak-Amerikában folytatódott a légiforgalmi kereslet élénkülése, a prémiumszolgáltatások kihasználtsága magas volt, míg a társaság szerint a franciaországi sztrájkhullámok által okozott veszteségek, amelyek a repülőtéri dolgozókat is érintették, csak néhány millió euróra korlátozódtak.

Az Air France-KLM árfolyama 1 éves
 

Az Air France–KLM továbbra is erős bevételnövekedést, valamint a nagyon biztató nyári jegyeladásoknak köszönhetően robusztus cash flow-t produkált. Most, hogy az állami támogatásokat visszafizettük, végre a saját lábunkra állhattunk

– nyilatkozta Ben Smith vezérigazgató.

A pozitív eredmények ellenére a francia vállalat az egész évre vonatkozó kapacitás-előrejelzésében óvatosabb hangra váltott, és az idei kilátásokat 95 százalék körülire csökkentette a korábbi 100-ról.

A légitársaság februárban közölte, hogy „végre hátat fordítottak a koronavírus-járványnak”, amely példátlan iparági visszaesést okozott, és a kormány közbelépését is megkövetelte. A mentőcsomagok visszafizetése azonban most rugalmasságot biztosít a cég számára, hogy ismét növekedési pályára álljon.

A vezérigazgató már közzétette, hogy felvásárlásokkal tovább erősítenék a vállalat helyzetét, és már jelezték, hogy részesedést szereznének a portugál TAP nemzeti légitársaságban, amelyhez a kormány évek óta pénzügyi támogatókat keres az iparágon belül.

A francia-holland társaság nincs egyedül – a globális légi közlekedés erőteljes visszatérésnek örvend, amióta a legtöbb országban feloldották a koronavírus-járvány okozta korlátozásokat, és az emberek újra megkezdték az üzleti és szabadidős utazásokat.

A német Lufthansa ezen a héten bizakodó előretekintést adott a nyár eleji hónapokra – a légi közlekedési ágazat számára kulcsfontosságú utazási időszakra. Az IAG meglepő nyereségekről számolt be az első negyedévben, mivel a nyári foglalások rohamosan érkeztek, és a csoportra kedvezően hatottak az alacsonyabb üzemanyagárak.

A visszatérés azonban nem jár bukkanók nélkül – az Air France–KLM az egyik mérnöki és karbantartási leányvállalatát nem tudja fenntartani, ezért egy 500 millió eurós tőkefinanszírozásról tárgyal az Apollo Global Managementtel.

Az Apollo már tavaly is a társaság segítségére sietett, amikor egy hasonló méretű beruházással támogatta az állami mentőcsomag visszafizetését. A most tervezett azonban arra utalhat, hogy az Air France a gyors visszatérés érdekében tovább nyújtózkodik, mint ameddig a takarója ér.

Macrontól remél segítséget az Air France

Franciaországnak szüksége lenne az ázsiai turisták tömegére. Akik nem jönnek egyelőre.