A Bud Light nyári marketingkampányt indít a július 4-i függetlenség napján, amely az amerikai sörmárka legújabb próbálkozása, hogy túllépjen a hatalmas médiavisszhangot kiváltó Dylan Mulvaney-botrányon – írta a Fox Bussiness.

Oct,4,,2019,Mountain,View,/,Ca,/,Usa,Oct 4, 2019 Mountain View / CA / USA - Bud Light branded truck making deliveries in San Francisco Bay; Bud Light is an Anheuser-Busch (a subsidiary of Anheuser-Busch InBev SA/NV) beer brand
Fotó: Shutterstock

Az Anheuser-Busch (AB), a sörmárka anyavállalata bejelentette, hogy a Bud Light és a Budweiser fogyasztóit kedvezményekkel, ajándékokkal és egy országos zenei turnéval akarják meglepni a következő hónapokban. Ez egy új nyári marketingkampány része, amelyben az akciók és az események mellett több sportoló és más híresség is részt vesz.

A lépéssel a Bud Light értékesítési számait futtatnák fel újra, amely azt követően esett vissza, hogy a vállalat egy transznemű influenszerrel, Dylan Mulvaney-vel reklámfilmet forgatott.

Az április 1-jén bemutatott kampány annyira megsértette a sörmárka konzervatívabb fogyasztóit, hogy az elmúlt évek egyik legsikeresebb bojkottját indították el a vállalat termékei ellen. A vásárlói tiltakozás máig tart, és az AB eladásai hónapok óta csökkennek.

Népharagot váltott ki a Bud Light transgender reklámarca

Zúdulnak a felháborodott kritikák a Bud Lightra, miután egyik reklámjában transznemű nőt alkalmazott. Szakemberek szerint a vitatott reklámmal nyitna a cég a Z generáció irányába.

A NielsenIQ adatai szerint a Bud Light eladásai dollárban kifejezve 11,1 százalékkal csökkentek június 17-ig, amely volumenben 15,6 százalékos visszaesés (az előző év azonos időszakához képest).

A bojkott és a zuhanás ellenére a márka még mindig az Egyesült Államok egyik legkelendőbb söre, ám ha a trend tovább folytatódik, hamarosan több riválisa is meg fogja előzni.

A Bud Light több mint negyven éve kiváló minőségű sört kínál a fogyasztóknak, és a Könnyed nyár nevezetű kampányunkkal az együtt töltött időt és a közös szórakozást akarjuk megünnepelni

– mondta egy sajtótájékoztatón Todd Allen, a vállalat marketingért felelős alelnöke. Arról azonban nem nyilatkozott, hogy a hirtelen bejelentett akciót mennyiben befolyásolta a tavaszi botrány.