Az Alibaba cégcsoport eladhatja a veszteséges Freshippo szupermarketlánc, a Sun Art Retail Group és az Intime bevásárlóközpont-üzemeltető vállalatát. A kínai e-kereskedelmi óriás tárgyalásokat folytat stratégiai és pénzügyi befektetőkkel az adásvételről – értesült a Reuters három forrásból. A Bloomberg pedig úgy tudja, hogy az Alibaba az InTime értékesítését is fontolgatja, és már több céget is megkeresett az ügyben.  

Shanghai,-,Sep18,,2019:,Asian,Shopper,Hippo,Mascot,Of,Freshippo
Az Alibaba cégcsoport több üzletágától megválhat, hogy a nyereséges, internetes kereskedelemre összpontosíthasson.
Az Alibaba a Freshippót is az eladandó láncok közé sorolta.
Fotó: Shutterstock     

Az Alibaba új vezetősége az alaptevékenységre összpontosít, ami nyilvánvalóan az e-kereskedelem. Több pénzt fektetnének a mesterséges intelligenciába, a felhőalapú számítástechnikába, valamint a tengerentúli terjeszkedésbe – magyarázta Jason Yu, a Kantar Worldpanel piackutató cég szakértője a Reutersnek

Miért értékesítheti üzletágait az Alibaba?

Eddie Wu vezérigazgató novemberben határozta meg a vállalatcsoport új stratégiáját és új struktúráját. Elképzelése szerint egyes üzletágakat önállóbbá tesznek a piacon, és felmérést indítanak, hogy melyek lesznek a kulcsfontosságú, valamint a nem alapvető üzletágak.

Arról, hogy az Alibaba miért pont ezeket a vállalatokat értékesítheti, Yu elmondta, hogy ezek az offline üzletágak valóban hatalmas erőfeszítéseket és erőforrásokat igényelnek, és a cég nem tudta őket összehangolni a fő tevékenységével, az online kereskedelemmel.   

Az Alibaba márciusban bejelentette, hogy a vállalatcsoportot hat egységre választja szét, amelyek többsége tőkebevonást vagy tőzsdei bevezetést igényel. A kínai cég szeptemberben benyújtotta a Cainiao logisztikai részlegének hongkongi tőzsdei bevezetési kérelmét.