Megérkezett a Wizz Airhez a kétszázadik repülőgép, ezzel a légitársaság flottájának átlagéletkora 4,2 évre csökken. Az új Airbus A321neo modell a London-Luton repülőtéri bázishoz csatlakozik – tudatta közleményében a cég. Örülhetnek tehát az innen és ide utazók.

Wizz Air Group
Örülhetnek az angliai magyarok: a Wizz Air új Airbus A321neo modellje a London-Luton repülőtéri bázishoz csatlakozik.
Fotó: Wizz Air Group               

A vállalat kiemelte, hogy az Airbus A321neo típusú repülőgépek modern repüléstechnológiai megoldásaiknak köszönhetően jelentős környezetvédelmi előnyöket kínálnak. A modell akár

  • 50 százalékos fenntartható repülőgép-üzemanyaggal is repülhet, miközben 
  • 50 százalékkal csökkenti a zajlábnyomot, 
  • 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, valamint 
  • 20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot és 
  • 50 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki. 

A fiatal flottának és a modern repülőgépeknek köszönhetően a Wizz Air szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben. 

Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye, 

és elkötelezettek amellett, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentsék a szén-dioxid-intenzitást – írják. 

Örülhet a Wizz Air

„Kizárólag a legújabb és legjobb technológiába fektetünk, az Airbus A321neo pedig biztosítja, hogy flottánk továbbra is modern és kényelmes maradjon, miközben segít abban is, hogy teljesítsük környezetvédelmi vállalásainkat” – mondta Trubek Zsuzsa, a Wizz Air kommunikációs menedzsere. Hozzátette:

Az új repülőgép támogatja azt a célunkat is, hogy minél több utazni vágyót repítsünk el Európa-szerte a legizgalmasabb úti célokra, mindezt megfizethető áron.

A légitársaság szerint a növekedés itt nem állt meg: a 2023-as rekordmértékű utasszámot követően tovább bővítik hálózatukat. Rámutatnak: a Wizz Air rendelkezik a legnagyobb Airbus A321neo-megrendeléssel Európában, és további 300 repülőgép beszerzését tervezi az évtized végéig. 

Jó hírek, árfolyam-emelkedés

Noha a Wizz Air januárban több mint 4,7 millió utast szállított, tavaly januárhoz mérten 14,2 százalékkal növekedve, a gépek kihasználtsága 4 százalékponttal, 82 százalékra zsugorodott, mivel a légitársaság éves bázison 20 százalékkal, közel 5,8 millió székre emelte kapacitását.

A Wizz Air szén-dioxid-kibocsátása 51,8 gramm volt utaskilométerenként az elmúlt 12 hónapban, a menedzsment szerint ez a legalacsonyabb érték a légitársaságok között. A januári emisszió viszont éves bázison 7,2 százalékkal, 54,9 grammra nőtt. A vállalat részvényei 9 százalékkal, 2163 pennyre lőttek ki a hírre Londonban.