Cégvilág

Céges ChatGPT: helyzeti előnyben a pénzügy, az egészségügy és az energetika

A ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, a chatbot mögött álló OpenAI pedig a cégeket igyekszik meggyőzni, hogy használják a chatbot vállalati verzióját. A startup vezetői szerint a pénzügy, az egészségügy és az energiaipar területén tevékenykedő cégek számos területen hasznosíthatják a technológiát.

A ChatGPT mögött álló OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman a Fortune 500 vállalatok – az Egyesült Államok ötszáz legnagyobb árbevételű nyilvános részvénytársaga – vezetőit látta vendégül San Franciscóban, New Yorkban és Londonban. A rendezvényeken Altman és az OpenAI vezetői a vállalati felhasználásra szánt mesterségesintelligencia-szolgáltatásokat mutatták be.

Digital,Chatbot,,Internet,Bot,Application,,Conversation,Assistant,,Ai,Artificial,Intelligence.
A ChatGPT szöveget generál, képeket és videókat készít / Fotó: Shutterstock

Altman és Brad Lightcap operatív igazgató az eseményeken lényegében termékbemutatót tartottak, ahol a résztvevőkkel ismertették a chatbot céges verzióját: a ChatGPT Enterprise például egyszerű kérésekből generál összetett szöveget, míg a szövegből videókat tud készíteni. Az OpenAI azt is leszögezte, hogy az ügyfelek adatait nem használják fel a nagy nyelvi modellek képzéséhez.

A startup vezetői szerint a pénzügy, az egészségügy és az energiaipar területén tevékenykedő vállalatok számos területen hasznosíthatják a technológiát, például a fordításban, a kapcsoltatásban és az ügyfélpanaszok kezelésében alkalmazhatják. Az OpenAI igyekszik diverzifikálni a bevételi forrásait, a források pedig elárulták a Reutersnek: a cég jó úton halad az idénre tervezett 1 milliárd dolláros bevételi cél elérése felé.

Berobbant a ChatGPT

A közel másfél éve elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít. Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával. 

Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is, és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, valamint a vállalatok azzal igyekeznek a hírekbe kerülni, illetve növelni az eladásokat, hogy termékeikbe MI-t építenek be. Így tett a Microsoft mellett Elon Musk, de van már orosz és kínai csetbot is. Így aztán érthető, hogy a Google igyekszik megelőzni riválisait, főleg az okostelefonok piacán.

Jaj az influenszereknek: az ő munkájukat is elveszi a mesterséges intelligencia

Az influenszereket már most is sokan hamisnak és felszínesnek tartják, s míg más ágazatokban az MI betörése nagy közfelháborodást és aggodalmat okozott még azok között is, akik nem érintettek a bevezetésükben, a marketing területén ez teljesen elmaradt. Az Instagramon nemrég több ezer influenszer indított kampányt, amelyben azt követelték az ilyen profiloktól, hogy tegyék nyilvánossá: ők nem igazi emberek. Ezt sok ilyen MI megtette, de ez nem csökkentette a népszerűségüket.

 

 

ChatGPT Sam Altman mesterséges intelligencia (MI) chatbot
Kapcsolódó cikkek