
Szépségápolási nagyhatalommá válik Magyarország
Az Unilever Magyarország szerdán bejelentette, hogy a kormány támogatásával egy új üzemet nyitna nyírbátori telephelyén, amelyben több népszerű szépségápolási márka termékeit, elsősorban dezodorokat gyártanának a hazai és a regionális piacra.

Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza Magyarországra az Unilever:
a közeljövőben elindul hazánkban az Axe, Rexona és Dove márkájú aeroszolos dezodorok előállítása.
Az új üzem a vállalat nyírbátori telephelyén, a többek közt Domestos, Flóraszept, Szavo és OMO termékeket is előállító háztartásvegyipari gyár közvetlen szomszédságában épül fel.
A beruházás értéke közel 50 millió euró, amely a magyar állam 20 százalékos támogatásával valósul meg. Ezenfelül az önerőből finanszírozott gépsorok további 25 millióba fognak kerülni.
Vissza az irodába – élénkül a dezodorpiac
A járvány alatt otthon büdösödtünk, a korlátozások feloldása után viszont fellendült a dezodorok és az illatosítók piaca.
A beruházás elindítását Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Ács Tamás, az Unilever Magyarország ügyvezetője jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztériumban, Budapesten.
Munkahelyeket teremt az Unilever
A közel száz munkahelyet létrehozó új üzemben három gyártósort állítanak munkába, így a létesítményben évente 150 millió palack dezodor készülhet.
Ezzel az Unilever globális hálózatában a nyírbátori egység lesz a negyedik legnagyobb kapacitású ilyen üzem. A tervek szerint a termelés 92 százaléka exportra kerül, így a hazai piac lefedése mellett innen szállítanak majd Csehországba, Romániába, Lengyelországba, Szlovákiába, Ukrajnába és Görögországba is.
Az építkezés idén ősszel indult el, a termelés pedig várhatóan 2026 első felében kezdődhet.
Büszkék vagyunk rá, hogy az Unilever egy magyarországi telephely mellett döntött a beruházás megvalósítására
– mondta az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója. Szerinte Nyírbátor több okból is nagyszerű választás volt: a képzett munkaerő, a kedvező elhelyezkedés, az Unilever meglévő háztartásvegyipari gyára, valamint az itt elért, kiemelkedő üzleti eredmények, valamint jelentős tapasztalatok is kulcsfontosságúak lesznek az üzem sikerében.
A vártnál jobban alakult az Unilever második negyedéve
A brit vállalat közel nyolcszázalékos bevételnövekedésről adott számot, amelynek a hátterében a tetemes áremelések is helyet kaptak.




