Az elemzői várakozásoknál jobban sikerült az Unilever második negyedéve: a brit vállalat bevétele 7,9 százalékkal, 15,7 milliárd euróra nőtt, ami jelentősen felülmúlja a szakértők 6,4 százalékról szóló előzetes becsléseit. A cég közlése szerint a bevétel növekedésében nagy szerepe volt az ismételt áremelésnek, amelyre a folyamatosan növekedő költségek ellensúlyozása érdekében volt szükség.

Moscow,,Russia,-,5,December,2020:,Unilever,Business,Company,Logo,
Várakozásokon felül teljesített az idén az Unilever.
Fotó: Shutterstock

A második negyedévben az Unilever termékeinek árnövekedése 8,2 százalékra rúgott, ami a 7,7 százalékos elemzői várakozásoknál magasabb érték. A vállalat gyorsjelentése szerint az az év első felében 1,6 milliárd euróval növelte meg alapanyagaik árát, a második fél évre azonban már csak 400 milliós további növekedéssel számolnak.

Az Unilever első féléves üzemi eredménye az elmúlt év azonos időszakához mérten 22,6 százalékkal, 5,5 milliárd euróra nőtt, az üzemi marzs pedig 290 bázisponttal, 18,1 százalékra bővült. Az egy részvényre jutó eredmény 23,6 százalékkal, 1,4 euróra növekedett, a nyereség pedig 20,7 százalékkal, 3,9 milliárd euróra ugrott.

A kedvező jelentés hatására öt százalékkal erősödtek a cég részvényei.

A vállalat gyorsjelentése rámutat: az inflációs csúcson ugyan a várakozásaik szerint már túl vagyunk, a mögöttes árnyomás továbbra is képviseltetni fogja magát, így az idén várható még, hogy szükség lesz a saját áraik további emelésére ennek ellensúlyozására.                         

Az oroszok simán lenyúlnák a márkákat, ezért marad ott az Unilever

Az erős oroszországi jelenléttel rendelkező cég megvédte azon döntését, hogy miért nem vonul ki az orosz piacról: a teljes kivonulás következtében az orosz állam kisajátítaná a cég tevékenységeit, és átvenné márkáinak a működtetését.

Az Unilever előreláthatólag részvényeként 0,4268 eurós osztalékot fizethet ki befektetői felé szeptemberben.