
A BMW is összeáll a CATL-lel: együtt forradalmasítják az elektromos autókat
A német BMW autóipari óriás pénteken bejelentette, hogy várhatóan 2026-ban kezdi meg Kínában a legmodernebb elektromos autókban használt, hatodik generációs akkumulátorcellák tömeggyártását – írta a Xinhua állami hírügynökség.

A vállalat jelenleg kínai beszállítókkal, köztük a CATL-lel és az EVE Energyvel dolgozik együtt az új akkumulátorok tömeggyártásának előmozdításán.
Kínai lábnyomát növeli a BMW
A német óriás még 2024 végén indította el az újgenerációs akkumulátorok kísérleti gyártását az északkelet-kínai Liaoning tartomány fővárosában, Shenyangban található gyártóbázisán.
Az új akkumulátorok 800 voltos technológiát alkalmaznak, amely 10 perces töltéssel 300 kilométerrel növelheti a jármű hatótávolságát. A fejlesztések közé tartozik továbbá
- a 20 százalékkal nagyobb energiasűrűség;
- a 30 százalékkal gyorsabb töltési sebesség;
- és a 30 százalékkal nagyobb hatótávolság, egyes modellek pedig még ennél is magasabb értékeket érnek el.
Ezeket az akkumulátorokat idén fogják először felhasználni egy új autómodellben.
2017 óta a BMW összesített beruházása az EV-akkumulátorok gyártására és a kutatás-fejlesztési létesítményekre Kínában meghaladta a 14 milliárd jüant – azaz mintegy 2 milliárd amerikai dollárt.
2010 óta a BMW shenyangi gyártóbázisán, a világ legnagyobb gyártóbázisán a kumulatív beruházások összege elérte a 105 milliárd jüant.
Német autóipar: a legnagyobb luxusgyártót sem kímélte a szektor visszaesése - belföldön és Kínában is csökkentek az eladások
A Volkswagen és a Mercedes után újabb német óriás közölt gyászos eredményeket. A BMW eladásai tavaly csúnyán visszaestek, ám a vállalatvezetés továbbra is ígéretesnek látja az elektromos járműveket.





