A BP a Lightsource bp napenergia-egységének 50 százalékát kívánja eladni egy stratégiai partnernek készpénzért és jövőbeli beruházásokra vonatkozó kötelezettségvállalásért cserébe, az ajánlatok júniusban esedékesek – közölte az energiaipari nagyvállalat a Reuters által látott értékesítési dokumentumban.
A londoni tőzsdén jegyzett BP a befektetői aggályok kezelésére irányuló szélesebb körű terv részeként eszközértékesítéseket és partnerségeket tervez. Az energiakonszern csökkenteni akarja költségeit és javítani a befektetések megtérülését, hogy növelje részvényárfolyamát és nyereségét.
A dokumentumban a vállalat azt írta, hogy még az idén stratégiai partnert keres a napenergia-vállalat felére, készpénzes tranzakció keretében, további befektetések vállalásával.
A Project Scala elnevezésű, a dokumentum szerint a BP a megújuló energiaiparban „nagy tapasztalattal rendelkező, elismert vezetőkkel” keres stratégiai partnerséget. A BP azt írta, hogy a létrejövő egység irányítása az eszközök közös ellenőrzését tükrözné.
Az első, nem kötelező érvényű ajánlatokat júniusban várják, és a vállalat júliusban fogja kiválasztani az ajánlattevőket.
Az olajóriás még tavaly októberben szerezte meg a Lightsource bp teljes tulajdonjogát, amikor is olyan üzletet kötött, amelynek keretében 400 millió font ellenében megvásárolta a fennmaradó 50,03 százalékos részesedést, amihez 2,1 milliárd font adósságot is hozzáadtak. A BP és a Lightsource először 2017-ben lettek partnerek.
A BP-re azonban nyomást gyakoroltak a befektetők, különösen az aktivista Elliott Management, amely az elmúlt hónapokban közel 5 százalékos részesedést épített a vállalatban, mivel az alulteljesített olyan versenytársakkal szemben, mint a Shell és az Exxon.
A BP a múlt hónapban egy jelentős stratégiai átrendeződés keretében bejelentette, hogy a megújuló energiába történő befektetések csökkentését tervezi, és 10 milliárd dollárra növeli az éves olaj- és gázipari kiadásokat.
Murray Auchincloss vezérigazgató februárban azt mondta, hogy a BP fontolgatta, hogy partnereket von be a napenergia-fejlesztőbe, hogy segítsen növelni a gyorsan növekvő üzletág hozamát.
Utolsó dobásként új stratégiával állt elő a BP
Az olajipari vállalat élesen módosította zöldtörekvéseit, a fókusz ismét a szénhidrogénekre került. A BP sok hibás döntés miatt tart ott, ahol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.