A világ két ikonikus divatháza, a Prada és a Versace közel állnak egy történelmi üzlet nyélbe ütéséhez, amely nemcsak a luxusipart, hanem a nemzetközi gazdaságpolitikai játszmákat is tükrözi – értesült a Financial Times.
Az olasz Prada csoport várhatóan már csütörtökön bejelenti, hogy 1,38 milliárd dollárért megvásárolja a Capri Holdings tulajdonában lévő Versacét.
Ez 200 millió dollárral kevesebb, mint amit eredetileg terveztek.
A jelentős árengedmény oka nem más, mint az Egyesült Államok korábbi elnöke, Donald Trump által bevezetett vámintézkedések, amelyek komoly piaci feszültséget és árfolyamesést okoztak. A tárgyalásokhoz közel álló források szerint a kezdetben 1,6 milliárd dollárra becsült üzletet a közelmúlt eseményei miatt kellett újratárgyalni, miután a Versace üzleti kilátásait is negatívan érintették az új vámok.
A Capri részvényei több mint harmadukat veszítették el értékükből az utóbbi hetekben, piaci kapitalizációja pedig 1,5 milliárd dollárra csökkent.
A vállalat, amely a Jimmy Choo és a Michael Kors márkákat is birtokolja, hónapok óta próbálja eladni a gyengélkedő Versacét, különösen azóta, hogy egy amerikai bíróság blokkolta egy 8,5 milliárd dolláros egyesülési tervét a Coach-t is birtokló Tapestryvel.
A tárgyalások egyik kulcspontja Donatella Versace jövője volt, aki azonban márciusban 30 év után lemondott a kreatív igazgatói posztról. Helyét Dario Vitale, a Prada csoporthoz tartozó Miu Miu korábbi designvezetője vette át — a lépést sokan a két márka összeolvadásának előszelének tekintették.
A Versace jelenleg veszteségesen működik, értékét pedig erodálta a Capri azon stratégiája, hogy több termékcsoportot külső gyártóknak licencelt – például a Luxotticának és az Euroitaliának. A legutóbbi negyedévben a márka eladásai közel 11 százalékkal estek vissza.
Szakértők szerint a Prada letisztult eleganciája és a Versace harsány, maximalista stílusa akár kiegészíthetik is egymást, de a Versace újrapozicionálása nem lesz egyszerű feladat.
A Miu Miunál sikereket elért Vitale feladata most az, hogy új lendületet adjon a márkának, és vonzóbbá tegye azt a fiatal luxusvásárlók számára.
A mostani felvásárlás nemcsak új fejezetet nyithat a Versace történetében, hanem segítheti a Caprit abban is, hogy adósságait csökkentse, és újra a Michael Kors márkára koncentráljon – amely a cég bevételeinek 70 százalékát adja, ám az utóbbi időszakban gyengén teljesített.
A globális luxusipar lassulása, a geopolitikai feszültségek és a fogyasztói szokások változása újraírják a divatvilág szabályait — és most úgy tűnik, a Prada és a Versace közös jövője lehet az egyik első nagy válasz erre a kihívásra.
Hiába a gyors növekedés, zuhan a Versace felvásárlására készülő Prada
A Prada mindegyik piacán növekedni tudott, a befektetők mégis elfordultak a részvénytől. A zuhanás hátterében azonban a kibontakozó kereskedelmi háború is állhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.