
Befülledt a luxus, az Estée Laudernek sürgősen tanácsadókra van szüksége, és árat csökkent – Európában is
Az Estée Lauder szerdán közölte: külső tanácsadókat bízott meg a márkái felülvizsgálatával annak érdekében, hogy gyorsabban fordíthassa értékesítései évek óta tartó visszaesését, amit a júniusban zárult pénzügyi éve eredményeinek friss jelentése is tükröz. A vállalat részvényei zuhantak, és a bejelentés azzal együtt sem tudta ezt megállítani, hogy bizonyos termékeik árának csökkentéséről is beszámoltak.

A konferenciahíváson, amelyen az eredményeket elemezték, Stéphane de La Faverie vezérigazgató elmondta: a cég újragondolja portfólióját annak érdekében, hogy
a közép- és hosszú távon a legnagyobb megtérülést hozó lehetőségekre összpontosítson,
a felülvizsgálat eredményeiről később tájékoztatnak – írta a Bloomberg.
Az Estée Lauder, La Mer, MAC, Too Faced és a Bobbi Brown márka is visszaesett
Az Estée Lauder bőrápolási termékeket, kozmetikumokat, hajápolási cikkeket és parfümöket forgalmaz. A pénzügyi évben a bőrápolási üzletág eladásai 12 százalékkal estek vissza,
- főként az Estée Lauder és a La Mer márka gyengélkedése miatt.
- A sminktermékek forgalma 5 százalékkal csökkent a MAC, a Too Faced és a Bobbi Brown márka visszaesése miatt,
- és az Aveda bevételei is mérséklődtek.
A cég részvényei több mint 4 százalékot buktak a New York-i kereskedésben, igaz, hogy az év eleje óta még így is emelkedtek, meghaladva az S&P 500 index teljesítményét.
A pénzügyi évre részvényenként 1,90–2,10 dollár közötti korrigált nyereséget várnak, ami elmarad az elemzői várakozásoktól a Bloomberg felmérése szerint. A vállalat mintegy 100 millió dolláros profitcsökkenésre számít az emelkedő amerikai vámok miatt.
A kozmetikai vállalat költségeket csökkent
De La Faverie költségcsökkentésbe kezdett:
- dolgozókat bocsát el, és kiszervez bizonyos szolgáltatásokat,
- miközben befektet abba, hogy több bőrápolási és kozmetikai terméket értékesítsen az Amazonon, a TikTokon és más platformokon.
- Ez elmozdulás a hagyományos áruházakra épülő modelltől, amely eddig a vállalatot jellemezte.
Kemény versenyt támaszt a L’Oréal
A vállalat bajban van a kínai piacon, ahol a kereslet lassult, miközben az Egyesült Államokban egyre inkább alulmarad az új szereplőkkel és a rivális L’Oréal SA márkáival szemben.
De La Faverie azon is dolgozik, hogy csökkentse a vállalat függőségét a kínai és dél-koreai duty free üzletektől, amelyek közvetlenül a pandémia után a cég bevételének akár egyharmadát is adták. Azóta az eladások zuhantak, miközben a kínai fogyasztók ismét a külföldi utazásokat választják a kozmetikumok vásárlása helyett.
Az áraknak is csökkenniük kell, de nem minden termékre
De La Faverie egy interjúban azt is elmondta a hírügynökségnek, hogy bizonyos termékek árát a vásárlók megnyerése érdekében csökkentik – egy olyan időszakban, amikor sok fogyasztói termékeket forgalmazó amerikai cég a vámköltségek emelkedése miatt árakat emel.
Abban a percben, hogy megtesszük, sokkal több fogyasztó gravitál [az olcsóbb termékek felé]
– mondta.
A vállalat közlése szerint csökkentette az árakat például a Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion termékén Európában, a Közel-Keleten és Afrikában; a MAC Studio Fix alapozóin az Egyesült Államokban, valamint más MAC-termékeken Indiában.
A csökkentések azonban nem általánosak, és „ott fogunk árat emelni a vámok ellensúlyozására, ahol van ármeghatározó erőnk” – mondta De La Faverie. Hozzátette: a vállalat arra számít, hogy a jelenlegi, jövő júniusban záruló pénzügyi évben az árak összességében alacsony egy számjegyű százalékkal emelkednek, összhangban az elmúlt évek átlagos éves áremeléseivel.




