Az Estée Lauder szerdán közölte: külső tanácsadókat bízott meg a márkái felülvizsgálatával annak érdekében, hogy gyorsabban fordíthassa értékesítései évek óta tartó visszaesését, amit a júniusban zárult pénzügyi éve eredményeinek friss jelentése is tükröz. A vállalat részvényei zuhantak, és a bejelentés azzal együtt sem tudta ezt megállítani, hogy bizonyos termékeik árának csökkentéséről is beszámoltak.
A konferenciahíváson, amelyen az eredményeket elemezték, Stéphane de La Faverie vezérigazgató elmondta: a cég újragondolja portfólióját annak érdekében, hogy
a közép- és hosszú távon a legnagyobb megtérülést hozó lehetőségekre összpontosítson,
a felülvizsgálat eredményeiről később tájékoztatnak – írta a Bloomberg.
Az Estée Lauder bőrápolási termékeket, kozmetikumokat, hajápolási cikkeket és parfümöket forgalmaz. A pénzügyi évben a bőrápolási üzletág eladásai 12 százalékkal estek vissza,
A cég részvényei több mint 4 százalékot buktak a New York-i kereskedésben, igaz, hogy az év eleje óta még így is emelkedtek, meghaladva az S&P 500 index teljesítményét.
A pénzügyi évre részvényenként 1,90–2,10 dollár közötti korrigált nyereséget várnak, ami elmarad az elemzői várakozásoktól a Bloomberg felmérése szerint. A vállalat mintegy 100 millió dolláros profitcsökkenésre számít az emelkedő amerikai vámok miatt.
De La Faverie költségcsökkentésbe kezdett:
A vállalat bajban van a kínai piacon, ahol a kereslet lassult, miközben az Egyesült Államokban egyre inkább alulmarad az új szereplőkkel és a rivális L’Oréal SA márkáival szemben.
De La Faverie azon is dolgozik, hogy csökkentse a vállalat függőségét a kínai és dél-koreai duty free üzletektől, amelyek közvetlenül a pandémia után a cég bevételének akár egyharmadát is adták. Azóta az eladások zuhantak, miközben a kínai fogyasztók ismét a külföldi utazásokat választják a kozmetikumok vásárlása helyett.
De La Faverie egy interjúban azt is elmondta a hírügynökségnek, hogy bizonyos termékek árát a vásárlók megnyerése érdekében csökkentik – egy olyan időszakban, amikor sok fogyasztói termékeket forgalmazó amerikai cég a vámköltségek emelkedése miatt árakat emel.
Abban a percben, hogy megtesszük, sokkal több fogyasztó gravitál [az olcsóbb termékek felé]
– mondta.
A vállalat közlése szerint csökkentette az árakat például a Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion termékén Európában, a Közel-Keleten és Afrikában; a MAC Studio Fix alapozóin az Egyesült Államokban, valamint más MAC-termékeken Indiában.
A csökkentések azonban nem általánosak, és „ott fogunk árat emelni a vámok ellensúlyozására, ahol van ármeghatározó erőnk” – mondta De La Faverie. Hozzátette: a vállalat arra számít, hogy a jelenlegi, jövő júniusban záruló pénzügyi évben az árak összességében alacsony egy számjegyű százalékkal emelkednek, összhangban az elmúlt évek átlagos éves áremeléseivel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.