fuvarozó

Emelik áraikat a fuvarozócégek

Megnövekedett költségei miatt emeli szolgáltatási díjait a Rail Cargo Hungaria Zrt. és a Waberer’s International Nyrt. is. Az okokról a legnagyobb hazai vasúti és közúti áruszállító társaság első emberei, Kovács Imre és Lajkó Ferenc nyilatkoztak a Világgazdaságnak.

Fuvarozás: kéthetente 45 órás pihenőidő kell

Újabb terheket raknak a Németországban fuvarozókra, egy ottani jogszabály ugyanis kimondja, hogy május 25-től a 45 órás pihenőidőt kötelező szállodában vagy egyéb szálláshelyen tölteni, lényeg, hogy ez ne a fülke legyen.

Van fuvarozó, de hiába

Jót tenne a hazai kombinált fuvarozás versenyképességének, ha a daruval nem emelhető közúti félpótkocsikat is elvihetné a vasút. A megoldásról Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének főtitkára nyilatkozott a Világgazdaságnak

Egyre drágább a kötelező

A kötelező drágulása egyelőre nem áll meg. Az év eleje óta 20-30 százalékkal emelkedtek a díjak, az indoklás szerint a növekvő kárgyakoriság miatt. A fuvarozók tarifái még gyorsabban emelkednek, mint a személyautósokéi.

Válsághelyzet lehet a fuvarozóknál

Jelentős költségnövekedést okozhat a hazai fuvarozóknak, ha az osztrákok fenntartják, esetleg más országok is bevezetik az embercsempészet miatti szigorított ellenőrzést. A menekültáradat a déli határon is súlyos gondot jelent.

A fuvarozók is küzdenek a menekültáradattal

A közúti közlekedési szolgáltatói szakma minden szereplője szembesült már a migrációs helyzettel – mondta a Világgazdaságnak Peredi Péter, a Fuvosz főtitkára.
Világgazdaság Piactér