SSC

Az SSC-k robotizációja

A fizetés mellett ma már sokkal nagyobb vonzerő az, ha egy cég belső rendszerei kényelmesek, logikusak és élnek a digitalizáció nyújtotta előnyökkel – véli Horváh Balázs, a KPMG robotizálási és automatizálási igazgatója.

Munkaerőgondokkal küzdenek a hazai szolgáltató központok

Két év alatt közel duplájára nőtt az az idő, amennyi alatt egy hazai üzleti szolgáltató központ (SSC – shared service center) fel tud venni egy új munkatársat – mondta el érdeklődésünkre Suhajda Attila, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) elnöke.

Az SSC lehet a növekedés egyik motorja?

A magyar gazdaságpolitika egyik fő fókusza a gazdasági növekedés ütemének felgyorsítása lesz a következő években. A kiemelten stratégiai üzletágak között csak elvétve említik a nemzetközi szolgáltatóközpontokat (Shared Service Center, SSC), pedig ez a már most több mint 30 ezer főt foglalkoztató ágazat több szempontból is megérdemelné a nagyobb figyelmet. Az SSC-ben óriási potenciál van, ennek kihasználása érdekében azonban szükség van ösztönző kormányzati lépésekre is.

Érdemes-e szolgáltató központot nyitni Magyarországon?

Megéri szolgáltató központot (SSC – shared service center) nyitni Magyarországon a Világgazdaságnak nyilatkozó szakemberek szerint, a szektor jövője szempontjából azonban kulcskérdés, hogy sikerül-e biztosítani a megfelelő munkaerőt. Az itt lévő SSC-k két év alatt 16 százalékos bővítést terveznek.

Egy magyar sikertörténet

Fokozottabb figyelmet érdemelnének a szolgáltató központok Magyarországon, hiszen új munkahelyek ezreit létrehozva, magas hozzáadott értékkel bíró projekteket vonzottak be az országba. De ami még fontosabb, a jelenlegi szolgáltató központok további bővülést terveznek véghezvinni a közeljövőben – derül ki a PwC Magyarország és az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Magyarországi képviseletével közösen elkészített felmérésből.
Világgazdaság Piactér