BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Tovább pörög a popcornosvödör-őrület: a Wicked és a Gladiátor is méltó relikviákat kapott

Idén különösen nagy az érdeklődés a különleges mozis termékek iránt, melyek közül is a legnagyobb figyelmet a popcornos vödrök kapják. Nem kérdés, hogy a hullámot a Dűne homokférges popcornos vödre indította el, a vonatra pedig hamar felült a többi gyártó is.

Minden túlzás nélkül idén hatalmas őrület övezte a hollywoodi blockbusterek marketingjét, melynek tetemes részét képezték a mozikban beszerezhető termékek. Ezek közül természetesen a legnépszerűbbek a popcornos vödrök és különböző üdítőtartók voltak, melyek esetenként teljesen elborult dizájnt kaptak. Pontosan nem lehet megállapítani, mikor indult el az őrület, de abban sokan egyetértenek, hogy a Dűne: Második rész homokférges popcornos vödre nagy katalizátor volt, a Deadpool & Rozsomák pedig gyönyörűen meglovagolta a hullámot. Viszont az év második felében is születtek szép vagy teljesen érthetetlen termékek.

Idén kivételesen népszerűek az egyedi popcornos vödrök, ezt kihasználva pedig meglepő tervezésekkel álltak elő a marketingesek
Idén kivételesen népszerűek az egyedi popcornos vödrök, ezt kihasználva pedig meglepő tervezésekkel álltak elő a marketingesek / Fotó: Northfoto

Az idei év egyik legnagyobb dobása egyértelműen a Deadpool & Rozsomák, valamint a film marketingkampánya volt, amely Magyarországon is érdekes termékeket eredményezett több moziláncnál is. A Cinema City egyik popcorntartója volt a csúcs: bár limitált példányszámban, de beszerezhető volt a Nasitartó KisKöcsög, ami popcorn- és üdítőtartó egyben. Viszont az év második felében is jelentek és jelennek meg még filmek, melyek sokszor meglepő, de egyedi tervezésű popcornos vödrökkel rukkoltak elő, sajnos hazánkban ezek nem kaphatók. 

 

Rohan királya és az ő popcornos pörölye

Már tíz éve, hogy utoljára A Gyűrűk Ura világában játszódó film miatt mehettünk moziba, pedig az évek alatt több projekt híre is felröppent, végül egyikből sem lett semmi. Bár 2022-ben az Amazon bemutatta A hatalom gyűrűi sorozatot, a tévéképernyők nem tudták kárpótolni a moziélményt. Idén újra elkalandozhatunk Középföldére, ugyanis december 5-étől vetítik A Gyűrűk Ura – A rohírok háborúja című animációs filmet, melyhez az Egyesült Államokban egy meglepő popcornos vödröt lehet beszerezni.

A történet középpontjában lévő Pörölykezű Helm, Rohan királya áll, ezért nem meglepő, hogy a vödör az ő ikonikus pörölyét ábrázolja.

A közel 70 centiméteres pöröly egyik vége nyitható, ott lehet adagolni a popcornt. Kérdés, hogy egy majdnem egyméteres harci kalapácsból hogyan lehet kényelmesen pattogatott kukoricát enni, de a marketingesek és tervezők érezhetően nem akadtak fent ezen.

Fotó: X / @DiscussingFilm

Ha harc, akkor Colosseum

Az idei év egyik leginkább várt filmje Ridley Scott klasszikusának, a Gladiátornak a folytatása volt. Kevesen gondolták volna, hogy egy Broadway-musicalnek a feldolgozása, a Wicked köröket fog verni a Gladiátor II.-re, és bár bukásnak nem nevezhető a film, mégis csúnyán alulmaradt. Egy olyan volumenű film, mint a Gladiátor II. természetesen megköveteli magának a különleges merchandise-t:

Ridley Scott folytatásfilmje a Colosseum képében kapott popcornos vödröt, 

de nemcsak a gigantikus építmény, hanem még a nézők és egy csatajelenet is helyet kapott benne. A különleges popcornos vödör jól példázza, hogy ezek a termékek sokszor nem is feltétlen arra vannak tervezve, hogy pattogatott kukoricát egyenek belőlük, hanem hogy otthon kitegyük a polcra, és eszünkbe juttassa a filmet. Ennek a popcornos vödörnek ezt biztos sikerül elérnie, ugyanis kivételesen részletesen lett kialakítva.

Zöld lében úszkáló űrlények

Előző popcornos vödrös összeállításunkban már helyet kapott az idei év egyik legnagyobb meglepetése, az Alien: Romulus Xenomorph fejet ábrázoló mozis terméke, viszont akadt egy másik termék, amely nagy érdeklődést váltott ki a mozijárókból. Ez volt a „zöld tartály”, ahogy sokan nevezték.

Ez a popcornos vödör egy olyan tartályt másolt le, amelyben arctámadó (angolul facehugger) embriókat tenyésztettek,

nem mellesleg a tartályt még zöld fénnyel is meg lehetett világítani, ami felidézi az Alien-filmek jellegzetes atmoszféráját. Sajnos ezt is csak az Egyesült Államokban lehetett kapni, itthon fémvödör és sima poharak voltak elérhetők.

Fotó: X / @MovieMerchMania

Varázslatos kalapok és rózsaablakok

Kevesen hittek a Wicked sikerében, mivel a mozifilmek világában mindig nagy távolságtartással és fenntartásokkal néznek bármiféle adaptációra, főleg, ha az alap nem egy könyv, hanem egy színdarab vagy jelen esetben egy musical. Viszont a Wicked előtt már többen is bebizonyították, hogy egy Broadway-feldolgozás igenis lehet sikeres, a musical sikere és a kritikusok pozitív előzetes kritikái pedig könnyen az év legerősebb mozis pénzügyi nyitását eredményezték. Egy ilyen film mozis termékei sem maradhattak el, rögtön kettő közül is lehet választani:

  • az egyik a főszereplő Elphaba fekete boszorkánysapkáját mintázó üdítőtartó;
  • a másik pedig egy lámpásra hasonlító, üvegablakos popcornos vödör.

A film pénzügyi sikerét pedig az is alátámasztja, hogy  két olyan rekordot is megdöntött egyszerre, amely a Broadway-feldolgozásokhoz köthető: világszinten lekörözte a 2012-es Nyomorultak első hétvégés bevételét, és megelőzte a 2014-es Vadregényt is, amely eddig a legjobban nyitó Broadway-feldolgozás volt Amerikában.

Fotó: X / @FilmUpdates

A széles körű nemzetközi megjelenés még várat magára a jövő hétig: a legtöbb európai országban ugyanis december elejére időzítették a startot. Nem kérdés, hogy a Wicked 114 millió dolláros rajtja megalapozza a kasszasikert, ugyanis az európai és az ázsiai megjelenés még nagyobbat fog lökni a filmen. A Wickedet december 5-től játsszák a magyar mozikban.

Az év másik nagy kasszasikere a Deadpool & Rozsomák volt, amely olyan jól sikerült, hogy még a Disney részvényeit is helyrepofozta. A Disney részvényei több mint 6 százalékkal emelkedtek a Deadpool & Rozsomák megjelenése után, a streamingüzletág szilárd profitja pedig 39 százalékkal növelte a szórakoztatóipari vállalat nyereségét az egy évvel korábbihoz képest.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.